Domácí CNG stanice

Zde pište Vaše zkušenosti s plněním.

Moderátor: dako

Hanzy
nováček
Příspěvky: 30
Registrován: ned 09. led 2011 12:38:09
Bydliště: Baška,Hodoňovice,Velké Karlovice

Re: Domácí CNG stanice

Příspěvekod Hanzy » pon 17. led 2011 11:22:00

60000kc je uz zajimavejsi cena,mam kontakt na Italii zvazim casem ale zas asi by to bylo komplikovanejsi hazet do ucta projety plyn resite to nekdo nejak?
Opel Combo Van 1.6 CNG 2007 el. okna a klima ať je v práci prima :-)

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí CNG stanice

Příspěvekod dako » pon 17. led 2011 11:49:22

Hanzy píše:60000kc je uz zajimavejsi cena,mam kontakt na Italii zvazim casem ale zas asi by to bylo komplikovanejsi hazet do ucta projety plyn resite to nekdo nejak?


V kazdem pripade bys na to mel mit zvlast pripojku tj. pokud topis/varis na plyne, tak bys mel 2 plynomery...a nebo peclive zvazit narocnost vsech plynovych spotrebicu doma. Je treba si uvedomit ze bezne domovni plynomery maji max. prutok 6m3/hod. coz pri provozu plynoveho kotle + plnicky hrave prekrocis. Pak jedine pozadat SMP o vetsi "prumyslovy" plynomer a to budes muset zduvodnit, (budou muset prosetrit, jetli je dana mestska nebo obecni pripojka dostatecne dimenzovana). Druha pripojka je ideal a tu muzes mit napsanou na zivnost/firmu. Pokud mas rodinny dum a podle novych norem budku s HUP a merenim na hranici pozemku znamena to postavit druhou budku (nebo rozsirit stavajici) a samozrejme natahnout trubky atd. atd. Druhou pripojkou pro ucely plneni CNG se priprav, ze v budoucnu se ani domacim plnenim nevyhnes spotrebni dani. Je to na trochu sirsi zamysleni :).
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

Rebel78
pokročilý uživatel
Příspěvky: 262
Registrován: pon 07. zář 2009 12:44:53

Re: Domácí CNG stanice

Příspěvekod Rebel78 » pon 17. led 2011 14:01:47

Já s tím mám docela zásadní problémy - protože v TP mám zapsanou spotřebu v m3 a plničky dávají účtenky v kg. Vždy musím k vyúčtování dávat vzoreček jak se to počítá a ještě odkaz na CNG.cz . Zákon totiž na to nepamatuje a tak není stanovena v zákoně úřední cena na kg CNG (pokud to není zákon tak to bude nějaká vyhláška).
Vždy je kolem toho papírování a ta správná stranda je vždy při výměně osoby co se o to ve společnosti stará.
ridič a provozovatel:
VW TOURAN 1.4 TGI (CNG) rv. 2015
Fiat Qubo 1.4 Natural Power (CNG) r.v. 2011
Domácí plnička PHILL od FuelMaker

dříve na CNG: VW TOURAN 2.0 EcoFuel, Daewoo Lanos 1.4 ;VW Golf Variant, Škoda Fabia 1.4 16V

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí CNG stanice

Příspěvekod dako » pon 17. led 2011 16:13:16

Rebel78 píše:Já s tím mám docela zásadní problémy - protože v TP mám zapsanou spotřebu v m3 a plničky dávají účtenky v kg. Vždy musím k vyúčtování dávat vzoreček jak se to počítá a ještě odkaz na CNG.cz . Zákon totiž na to nepamatuje a tak není stanovena v zákoně úřední cena na kg CNG (pokud to není zákon tak to bude nějaká vyhláška).
Vždy je kolem toho papírování a ta správná stranda je vždy při výměně osoby co se o to ve společnosti stará.


No a jak to resis, kdyz plnis doma "domacim" plynem?
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

Rebel78
pokročilý uživatel
Příspěvky: 262
Registrován: pon 07. zář 2009 12:44:53

Re: Domácí CNG stanice

Příspěvekod Rebel78 » pon 17. led 2011 16:36:10

No to byl a je zatím problém, ale mám štěstí, že třeba po cestě na východ tankuji v Brně a tam si vemu účtenku a tvářím se, že je to OK. Pokud plním doma tak nemám ani na faktuře za CNG žádnou Prahu a tak nic jiného než akceptovat Brno/Tábor/K.Vary jim nezbývá, ale je to boj.
ridič a provozovatel:
VW TOURAN 1.4 TGI (CNG) rv. 2015
Fiat Qubo 1.4 Natural Power (CNG) r.v. 2011
Domácí plnička PHILL od FuelMaker

dříve na CNG: VW TOURAN 2.0 EcoFuel, Daewoo Lanos 1.4 ;VW Golf Variant, Škoda Fabia 1.4 16V

Rebel78
pokročilý uživatel
Příspěvky: 262
Registrován: pon 07. zář 2009 12:44:53

Domácí zásobník

Příspěvekod Rebel78 » stř 13. čer 2012 16:57:52

Řeším (v hlavně) takovou zajímavou věc. Mám doma FVE a tak mě napadlo, jestli by PHILL nemohl přes den kdy je sluníčko talčit plyn do nějakého zásobníku.
Máte někdo nápad jak na to třeba s tlakovou lavhi z auta a ventilem z auta ?
Představa je na láhev namontovat koncovu NGV1 pro tlakování a na tankování bych přidělal hadici s koncovou od plničky (mám náhradní). Takže by to klidně šlo natankovat a nějakm přenést/odvézt v případě potřeby (TUTO MOŽNOST NEPŘEDPOKLÁDÁM - NECHCI SE S TÍM TAHAT). Prosím jde o technický dotaz, takže případné bez. otázky budu řešit až po vyřešení technických záležitostí.
Máte tedy nědko nápad nebo zkušenosti ?
ridič a provozovatel:
VW TOURAN 1.4 TGI (CNG) rv. 2015
Fiat Qubo 1.4 Natural Power (CNG) r.v. 2011
Domácí plnička PHILL od FuelMaker

dříve na CNG: VW TOURAN 2.0 EcoFuel, Daewoo Lanos 1.4 ;VW Golf Variant, Škoda Fabia 1.4 16V

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí CNG stanice

Příspěvekod dako » stř 13. čer 2012 21:32:53

Podobny napad jsem tu uz kdysi popisoval, a to pouziti svazku lahvi, podobnych, jako jsou na plnicich stanicich CNG. Samozrejme v mensim provedeni :) pro okamzite naplneni 1 - 2 aut. Princip je jednoduchy, natlakovani zasobnich lahvi a nasledne prepusteni plynu pres koncovku do auta. Doba prepusteni je v podstate shodna s plneni na stanici cng. Je tu ovsem technicke omezeni a to, max. tlak domaci plnicky ktery je nekde kolem 200 - 220bar. Pri prepousteni nejsme timpadem schopni dosahnout tehoz maximalniho tlaku i v lahvich auta. Vysledny tlak v aute bude zavisly od toho, kolikrat nasobny bude pomer zasobnich lahvi v garazi a lahvi v aute.
Jak celou "sestavu" propojit take neni prilis slozite, postaci na to nekolik ventilu a trubky dimenzovane na patricne tlaky + nekoho, kdo to cele svari.
S obsluhou to bude horsi, jedna cesta je propojeni plnicky se zasobnimi lahvemi, druha cesta je propojeni zasobni lahvemi s hadici s plnici pistole, cili obluhujici osoba se bude muset vyznat v tech ventilech a vedet, kterou cestu zavrit a kterou naopak otevrit. Variant je vice. Jedine kde se muze vyskytnou problem je, jak vysoky musi byt pretlak, aby se otevrel plnici ventil v aute.
Dalsi problem je cena lahvi. Zde bych ale klidne pouzil klasicke velke kyslikove lahve k autogenu (v zadnem pripade se NESMI pouzit acetylenove, propan-butanove nebo na CO2) takze ty budou cenove vyhodnejsi...a pak znacnou davku odvahy :)
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

DobloCNG
pokročilý uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: čtv 28. čer 2012 14:24:29

Zkusenosti s domaci plnickou?

Příspěvekod DobloCNG » pon 02. črc 2012 15:02:45

Ma tu nekdo domaci plnicku? Ze by se podelil o zkusenosti? Treba Jikov, a dalsi firmy?


edit: Presunuto do existujiciho vlakna

DobloCNG
pokročilý uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: čtv 28. čer 2012 14:24:29

Domaci plnicky CNG

Příspěvekod DobloCNG » pát 14. zář 2012 20:00:02

Ma tu nekdo? zkusenosti? cena? rychlost plneni? kolik aut najednou plni? jak moc se to vyplati?

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí CNG stanice

Příspěvekod dako » pát 14. zář 2012 21:24:38

Hele Doblo...byl bych ti velice vdecen, kdyby si poradne procital forum a nezakladal duplicitni temata. Neni to od tebe poprve.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek


Zpět na „Plnící stanice CNG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti