STK / Emise - co mohou požadovat?

Moderátor: dako

Inazuma
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 08. črc 2010 14:22:06

STK / Emise - co mohou požadovat?

Příspěvekod Inazuma » stř 06. čer 2012 17:57:19

Zdravím,
dnes jsem procházel emisemi i STK. Na emisích po mně chtěli nějaký dokument k CNG. Automobil Zafira r.v. 2003 jsem koupil před 4-mi lety dovezený z Německa bez jakýchkoli dokladů k lahvím nebo CNG obecně. Jen na víčku nádrže je vyznačen datum vztahující se k CNG s datumem 1.1.2014 (asi datum, kdy je třeba udělat nějakou revizi?).

Už před 2 lety se divili, že k CNG nic nemám.
Nakonec jsem prošel, ale důrazně mě upozorňovali, že mám dle zákona chodit 1x ročně na revizi, příp po 10.000 km. Toto jsem se nikde nedočetl. Naopak na nějaké diskusi jsem četl, že je to nesmysl, že se jedná jen o doporučení a že zákonem to dané není. Dokonce tam někdo zmínil, že CNG servisy na této revizi pěkně vydělávají, přestože to nikdo nenařizuje. P.Černý za ní chce myslím 1200 Kč.

Zde uveřejněné dokumenty hovoří o prohlídce 1x za 4 roky (?) - ale pouze vizuální kontrola. Někdo by ale na to asi měl dát někam razítko nebo o tom vystavit nějaký protokol?

Jak to tedy je?
A co mám dělat po 1.1.2014? Životnost tlakových lahví by měla být 15 let - takže by snad měla stačit jen tlaková zkouška?

Děkuji

dako
Administrátor
Příspěvky: 930
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: STK / Emise - co mohou požadovat?

Příspěvekod dako » stř 06. čer 2012 21:05:56

Zdravim,

co se tyce plynovych zastaveb v aute tohle resi vyhl. c. 341/2002 Sb, ktera pak na konkretni nebo podrobnejsi technicke pozadavky odkazuje na vyhlasku EHK (evropska hospodarska komise) c. 110, vse lze najit na tomto webu, nicmene zalezitosti, na ktere se ptas, popisu.

Jakekoliv dokumenty k CNG zarizeni neni potreba, jedine co mohou (by meli) na ME vyzadovat, je rocni tzv. revize vyhraneneho plynoveho zarizeni, a to se tyka i aut, ktere maji tovarni CNG, bohuzel, mnoho lidi si mysli, ze se tyka pouze dodatecnych zastaveb. Ovsem vyhlaska tohle nerozlisuje. Uzivatele k tomuto nazoru dospeli pouze na zaklade toho, ze to po nich nebylo vyzadovano. Revize VPZ zahrnuje kontrolu tesnosti zarireni a vizualni kontrolu stavu plynovych casti, tj. koroze apod. Cena za tento ukon by nemela presahnout 300kc (revizak si totiz na tento ukon vystaci s plynovym detektorem, svitilnou a cca 15min. casu vc. vyplneni karticky o revizi a razitka). Pokud si nekdo uctuje vice, mel by si schopen obhajit, proc je tomu tak.

Co 5let se vyzaduje tlakova zkouska tlakovych lahvi, zde je to opet dane vyhlaskou a strucny vytah lze nalezt zde:
viewtopic.php?f=18&t=225

a predevsim EHK 110 opet vc. vynatku
viewtopic.php?f=18&t=226

Co konkretne delat po 1.1.2014?. Da se spekulovat takto....auto Opel Zafira...tovarni zastavba...rv. 2003 cili stejne stari tlakovych lahvi....tedy 2014 cca 10 let, pokud neni vyrobcem stanoveno jinak, je zivotnost CNG lahvi 15let... predpoklad je tedy i tato min. zivotnost, ano, 2014 je tedy termin provedeni tlakove zkousky
lahvi.

Co se tyce skutecne zivotnosti lahvi, to je dotaz na vyrobce. Fakt je ten, ze dle EHK 110 je max. zivotnost jakekoliv lahve 20 let. Tahle norma to znacne zprisnuje, ackoliv napr. Faber ma zivotnost az 30let.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

Rebel78
pokročilý uživatel
Příspěvky: 262
Registrován: pon 07. zář 2009 12:44:53

Re: STK / Emise - co mohou požadovat?

Příspěvekod Rebel78 » úte 12. čer 2012 23:02:34

Tak já už byl na technické/emise celkem už 3krát- Takže můžu srovnávat i cca 6-7 let dozadu. Pokaždé chtějí něco jiného. Jde buď o revize plynového zařízení, tlakové lahve. Pokaždé je to jinak a nikdo nic neví. Zatím vždy stačila revize CNG zařízení těsně před technickou a pokud je tam razítko a datum tak to stačí.
Celkem jsem již projel všema autama, které mám uvedeny dole v liště a je jedno jestli je to přestavba nebo tovární zástavba. Vždy to řešil ten papír.

Nebudu zde tvrdit, že p. Černý za to chce moc (zatím jsem nikde jinde nehledal), ale byla doba kdy byl jedinný kdo CNG kontroloval (dostal jsem se na něj před těma cca 7 lety přes plynárny).
Naposledy mi u Tourana lezl k lahvím (sundaval krytz ze spodku auta).
Teď už to v Praze bude snad lepší podle mých informací revize bude dělat i Auto Neptun na Harfě (letitý spec. na LPG).
ridič a provozovatel:
VW TOURAN 1.4 TGI (CNG) rv. 2015
Fiat Qubo 1.4 Natural Power (CNG) r.v. 2011
Domácí plnička PHILL od FuelMaker

dříve na CNG: VW TOURAN 2.0 EcoFuel, Daewoo Lanos 1.4 ;VW Golf Variant, Škoda Fabia 1.4 16V

KarelF
pokročilý uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: ned 22. črc 2012 3:50:46

Re: STK / Emise - co mohou požadovat?

Příspěvekod KarelF » úte 24. črc 2012 5:53:26

Zdravím,

Tak tady by mne zajímala jedna Věc jak je to s pravidelnou revizí pro Emise. Který zákon nebo vyhláška to upravuje. Přesně mne zajímá jak často se má toto konat. A to jak se tomá často konat je dané kde a čím. To jsem tu nenašel a ani strýček Googl mne moc nepomohl.

Jinak jezdím do Letňan firma TC101 udělali revizi vystavili protokol - revizní zprávu a rovnou změřili emise. Odjel jsem tedy s kompletníma papírama na evidenční kontrolu kde po stránce auta a CNG proběhlo vše v pořádku.
Ceny mne přijdou normální obsluha vlídná termíny přijatelné.
hezký den
Karel FILIP

Rebel78
pokročilý uživatel
Příspěvky: 262
Registrován: pon 07. zář 2009 12:44:53

STK / EMISE Praha v roce 2013 (Praha) - VW Touran CNG z výro

Příspěvekod Rebel78 » pon 30. zář 2013 22:28:18

Ahoj všem,

po dvou letech jsem musel tak jako vždy na emise a STK a chci zde napsat jak to dopadlo. Byl jsem i překvaten, že vše bez problémů a nikdo se nikde nedivil co to je a co s tím má dělat. Názvy společnosí zde uvedených jsou jen pro informaci ostatních a pokud to někdomu z dotčených bude vadit tak je odstaraním.

Dopoledne jsem sednul do auta a odjel na EMISE na stanici http://www.emission.cz/ a předložil jsem požadované doklady. Po zadání údajů do PC a připojení diagnostiky do auta jsem si tam připadal zbytečně (povídat se dalo o všem, ale nemusel jsem nic vysvětlovat a na obsluze bylo zřetelné, že už několik CNG aut u nic bylo). Cena za emise byla 390,-Kč po očichání auta a prohlídce CNG zařízení jsem dostal za dalších 200,-Kč revizi (na tlakovku nádrže ani nekoukal - prý to u originálních vestaveb není potřeba a dlouho to prý po něm nikdo nechěl).
Emise a revize tedy bez problémů a to jsem byl v uvedené firmě poprvé v životě a rozhodně né naposled (ještě v říjnu mně čeká emise a technická s přestavěnou Fabií r.v. 2003 a vestavba CNG v roce 2004 (tlaková zkouška do 2014)- takže pak napíši další recenzi pro případ, že by byl rozdíl menzi tovární zástavbou CNG a dodatečnou motáží).

Pro úplnost ještě uvedu, že po cestě na STK jsem se zatavil na myčce a nechal auto opláchnot i ze spoda aby se na STK zbytečně někdo neušpinil. Možná si někdo řekně, že zbytečný luxus, ale když jdete k doktorům na preventivní prohlídku tak se také každý umyje.

Na STK http://dekra-automobil.cz/stkweb/?stk=3110&url=o_spolecnosti jsem předal u okénka požadované doklady včetně revize a zaplatil polatek 770,-Kč. S technikem jsem prošel celou linkou a opětně jsem měl pocit, že už tam auta na CNG jezdí běžně a nikomu jsem nepřišel divnej (je fakt, že přede nou byl postarší pán, který tam byl s Trabantem a tak tam už jeden podivín byl "-)) ) Projel jsem linkou a čekal na dokaldy.

Jsem moc rád, že dva roky stačí na to aby se něco změnilo k lepšímu. To že to byla náhoda tomu se mi moc věřit neche. S konečným soudem, ale počkám až projedu v průběhu října nebo listopadu stejnou trasu s přestavěnou Fabií a také o ní napíšu.
ridič a provozovatel:
VW TOURAN 1.4 TGI (CNG) rv. 2015
Fiat Qubo 1.4 Natural Power (CNG) r.v. 2011
Domácí plnička PHILL od FuelMaker

dříve na CNG: VW TOURAN 2.0 EcoFuel, Daewoo Lanos 1.4 ;VW Golf Variant, Škoda Fabia 1.4 16V

fanast
Příspěvky: 2
Registrován: pon 24. zář 2018 11:33:51

Re: STK / Emise - co mohou požadovat?

Příspěvekod fanast » pon 24. zář 2018 11:55:32

V červnu tohoto roku t.j. 2018 jsem koupil v bazaru ojetou Octavii 1.4 TSI - Gtec r.v. 2015. V srpnu byl s autem původní majitel v autorizovaném servisu na prohlídce a mimo jiné je v záznamech servisní knížky uvedena kontrola zařízení CNG. Protože jsem, nechtěl riskovat nějaké problémy s tím, že jsem neudělal každoroční revizi, tak jsem se objednal do Fedor servis v Prostějově. Vystavili mi revizní protokol s platností na 1 rok, kde jsou uvedeny čísla obou nádrží a jejich "trvanlivost" což je u mého auta 20 let (do roku 2035). Zaplatil jsem 670,- Kč a na protokolu je uvedeno, že příští revize by měla být po roce nebo 10000 km. Pokud bych prý chtěl vystavit revizní knížku (kterou nemám), tak by to údajně stálo 2500,- Kč. Proto jsem se rozjel do nejbližšího Škoda Auto, jestli by mi tu revizní knížku nevystavili. Tam mi sdělili, že auto je CNG už od výroby, takže žádné revizní knížky nemají a nikomu je nevydávají. STK mě čeká v srpnu 2019, takže revizní protokol bude ještě platný a uvidím co budou dál chtít.

Podle mě, je každoroční revize zbytečná , myslím si že bude stačit před STK revizi udělat tzn. každé 2 roky. je ale možné že budou chtít protokoly z předešlých jednoročních. No uvidíme.


Zpět na „Normy a Vyhlášky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host