EHK č. 110

Moderátor: dako

dako
Administrátor
Příspěvky: 930
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

EHK č. 110

Příspěvekod dako » pon 17. říj 2011 9:44:40

vyhlasku Evropske Hospodarske Komise c. 110, ktera dale resi technicke pozadavky na vozy s pohonem CNG je mozne stahnout napr. zde:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 226:CS:PDF
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

dako
Administrátor
Příspěvky: 930
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: EHK č. 110

Příspěvekod dako » pon 17. říj 2011 10:12:37

Snad jen kratky vynatek, co by mohlo zajimat vice uzivatelu.


4.1.2. Používání tlakových láhví
4.1.3. Životnost
Životnost, po kterou jsou tlakové láhve bezpečné, musí konstruktér tlakové láhve uvést na základě používání za
provozních podmínek stanovených v tomto dokumentu. Maximální životnost je 20 let.
4.1.4. Periodické ověřování technické způsobilosti
Výrobce tlakové láhve musí poskytnout doporučení pro periodické ověřování technické způsobilosti pomocí vizuální
kontroly nebo zkoušek, a to na základě používání podle provozních podmínek stanovených v tomto předpisu.
Každá tlaková láhev musí být vizuálně kontrolována na vnější poškození a opotřebení nejméně každých 48
měsíců po datu svého uvedení do provozu
ve vozidle (registrace vozidla) a při každé nové zástavbě, a to i pod upevňovacími
pásy. Vizuální kontrola musí být provedena příslušným subjektem schváleným nebo uznaným regulačním
orgánem a v souladu se specifikacemi výrobce. Tlakové láhve bez štítků s povinnými informacemi nebo
s jakkoli nečitelnými štítky s povinnými informacemi musí být vyřazeny z provozu. Pokud lze spolehlivě určit výrobce
a výrobní číslo tlakové láhve, může být připevněn náhradní štítek umožňující další používání láhve.


4.1.4.1. Tlakové láhve vystavené kolizi
Tlakové láhvemusí být po kolizi vozidla překontrolovány subjektem pověřeným výrobcem, pokud orgán majícím
soudní pravomoc neurčí jinak. Tlakovou láhev, u které při kolizi vozidla nedošlo k žádnému poškození nárazem,
lze vrátit do provozu, v ostatních případech musí být tlaková láhev vrácena výrobci k posouzení.

11. ZNAČENÍ
11.1. Provedení značení
Na každé tlakové láhvi zajistí výrobce zřetelné trvalé značení nejméně 6 mm vysoké. Značení se provede buď pomocí
štítků zapracovaných do pryskyřičných povlaků, štítků přilepených lepidlem, nízkotlakých razidel použitých
na zesílených koncích konstrukcí typu CNG–1 a CNG–2, nebo libovolné kombinace uvedených způsobů.
Samolepící štítky a jejich použití musí být v souladu s ISO 7225 nebo s rovnocennou normou. Je povoleno použití
několika štítků, které by měly být umístěny tak, aby nebyly zakryty montážními konzolami. Každá tlaková
láhev, která je v souladu s touto přílohou, musí být označena takto:

a) Povinné informace:
i) „Pouze CNG“;
ii) „Nepoužívat po XX/XXXX“, kde „XX/XXXX“ označuje měsíc a rok skončení doby použitelnosti 1 (5)
iii) identifikační údaje výrobce;
iv) identifikační údaje tlakové láhve (příslušné číslo části a výrobní číslo jedinečné pro každou tlakovou
láhev);
v) pracovní tlak a teplota;
vi) číslo předpisu EHK spolu s typem tlakové láhve a registračním číslem osvědčení;
vii) přetlakové zařízení a/nebo ventily, které jsou způsobilé pro použití s tlakovou láhví, nebo možnosti získání
informací o způsobilých systémech ochrany před ohněm;
viii) jsou-li použity štítky, musí mít všechny tlakové láhve vyraženo jedinečné identifikační číslo na nekrytém
kovovém povrchu, aby se umožnilo sledování v případě zničení štítku.

b) Nepovinné informace:
Na samostatném štítku (samostatných štítcích) mohou být uvedeny následující nepovinné informace:
i) rozsah teplot plynu, např. – 40 °C až 65 °C
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek


Zpět na „Normy a Vyhlášky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host