Vynechavani motoru

Vše o servisování CNG vozidel.

Moderátor: dako

viper525
nováček
Příspěvky: 14
Registrován: sob 28. říj 2017 18:50:57

Vynechavani motoru

Příspěvekod viper525 » sob 03. bře 2018 9:43:12

Dobry den mam problém na caddy 2.0 ecofuel motor mi na volnobeh obcas cukne a pri zatahu pri plne plynu cuka vice jakoby nezapalila svíčka. Svicky, kabely, i civka nove problem přetrvává. Muzou byt spatne vstriky? Reduktor je taky novy. Je mozne vstriky repasovat? Pripadne kolik muze stat novy nasel jsem cenu 1300kc. Ale nevim jestli je to ten pravy. Dekuji

kilian37
Příspěvky: 6
Registrován: sob 10. bře 2018 15:59:43

Re: Vynechavani motoru

Příspěvekod kilian37 » sob 17. bře 2018 8:13:21

Dobrý den, mám obdobný problém na Caddy 2.0 ecofuel 2009, vynechává při provozu na cng.Vyměněny plynové vstřiky, cívka, svíčky,čidlo nízkého tlaku plynu, regulátor je v pořádku.Plynař tvrdí že je asi chyba v softwaru ř.j.Z výfuku jde abnormálně bílý kouř, někdy při provozu na cng motor úplně chcípne.Opravil jste již Váš vůz.Díky za odpověd.

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechavani motoru

Příspěvekod dako » sob 17. bře 2018 22:26:39

Chladící kapalina neubývá? Bílý hutný kouř může znamenat špatné těsnění pod hlavou, vnik chladící kapaliny do spalovacího prostoru a jeho přeměnu na páru.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

kilian37
Příspěvky: 6
Registrován: sob 10. bře 2018 15:59:43

Re: Vynechavani motoru

Příspěvekod kilian37 » ned 18. bře 2018 9:45:40

Voda neubývá, ani se nesráží emulze na víčku oleje.Vlastním i Zafiru b cng, mám s ní najeto 300 000km, ale nikdy se při provozu na cng neobjevoval takový bílý kouř.Více mně ale trápí u Caddy nepravidelný chod motoru na cng, při provozu na benzín s motorem není problém.Mám za to že bílý kouř je příčinou špatného spalování cng a nebo že s plynem spaluje olej který je obsažen v plynu který se tam dostane s plničky.Plynový systém od VW totiž neobsahuje separator oleje a vlhkosti oproti systému Opel.

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechavani motoru

Příspěvekod dako » ned 18. bře 2018 10:04:26

No, že by se zrovna spaloval olej, který se sráží v plynových nádrží, tohle si myslím, že je nesmysl. Ten olej se tam sice sráží, ale to je takové stopové množství, že se to nemá šanci takto projevit. Ten bílý kouř má opravdu spíš povahu vody a vodní páry, a opravdu stačí málo. Spalování oleje by se spíš projevilo namodralým dýmem a typickým smradem. Pokud se to projevuje jen na CNG, k proniku vody může docházet z chladícího okruhu ohřevu regulátoru plynu, kdy se pak s plynem tam dostává chladící kapalina.

Jinak k dotazu, auto, bohužel, je stále v servise. Chladící kapalina se dostala až na svorníky hlavy, kde došlo zareznutí závitu a svorník se mechanikovi podařilo zalomit, takže mám spíš obavy, jestli se to vůbec podaří odvrtat, spíš je to na výměnu motoru. Je to Fábia 1.4MPi z roku 2001, ale je ještě ve velmi dobrém stavu, bylo by to "škoda" aby skončila na vrakovišti.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

kilian37
Příspěvky: 6
Registrován: sob 10. bře 2018 15:59:43

Re: Vynechavani motoru

Příspěvekod kilian37 » ned 18. bře 2018 10:13:25

Z regulátoru plynu se tam voda nemůže dostat, protože tlak plynu 200 bar je rozhodně větší než v chladící soustavě motoru.Při netěsnosti ohřevu regulátoru by voda vytékela do motorového prostoru.

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechavani motoru

Příspěvekod dako » ned 18. bře 2018 12:27:53

Muže se tam dostávat přes nízkotlakou část. Nehledě na to, že před regulátorem je elektrický ventil, takže ten nebývá neustále pod tlakem, ne v době, kdy auto jezdí na benzín. To už, ale spekulujem. Ten hutný bílý dým něco musí způsobovat a na 99% to musí být chladící kapalina.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

kilian37
Příspěvky: 6
Registrován: sob 10. bře 2018 15:59:43

Re: Vynechavani motoru

Příspěvekod kilian37 » ned 18. bře 2018 13:07:59

Voda ale v autě neubývá.Příčina bude ve špatném spalování cng, odpovídá tomu i vynechávání motoru při běhu na plyn.Přes regultor WV ventrex se nemůže voda nikdy dostat do systému plynu , jsou to dvě oddělené komory.Voda ohřívá pouze první vysokotlakou čast která redukuje plyn z 200bar na 20bar.Pak následuje druhý redukční stupěn, kde je průběžná cívka z 20bar na cca 6bar což už je tlak který jde do rozdělovací lišty paliva cng.

viper525
nováček
Příspěvky: 14
Registrován: sob 28. říj 2017 18:50:57

Re: Vynechavani motoru

Příspěvekod viper525 » stř 11. dub 2018 8:19:37

Me sel bily kour akorat v zime ale to je normalni. Ted z vyfuku nejde nic a voda neubyva. Vsiml jsem si ze to dela pri zahratem motoru ale i na benzin. Muze byt meco v softwaru? Nebo kde muzu hledat problem? Nejake cidlo? Dekuji

ŠTUKI
nováček
Příspěvky: 11
Registrován: ned 07. kvě 2017 17:31:29

Re: Vynechavani motoru

Příspěvekod ŠTUKI » ned 25. lis 2018 15:50:58

Zdravím všechny na fóru. I když jsem se poslední dobou do diskusí příliš nezapojoval, pozorně sleduji příspěvky ostatních, zejména ty, ve kterých popisujete problémy spojené s CNG pohonem, a vozidlo při tom jezdí na benzín normálně.
Něco už jsem o tom napsal, tuším před rokem, ale vzhledem k tomu, že vaše problémy s vozidly, které popisujete zejména v sekci poruchy plynového zařízení, ale i v jiných, přetrvávají a velmi se podobají tomu, co potkalo i mne, rozhodl jsem se znovu reagovat.
Jedná se zejména o poruchy typu: pískání a skřípavé zvuky při tankování, nejde sejmout tankovací pistole z ventilu vozidla, únik plynu z plnicího ventilu vozidla po natankování, motor nechce jet na plyn, kolísají otáčky, motor vynechává a škube, nebo i zhasne při volnoběhu na křižovatce, z výfuku jde bílý kouř, který páchne jako spálený bakelit a rozsvítí se kontrolka MIL.
Píši o tom proto, že stalo li se něco podobného i Vám, pak je velmi pravděpodobné, že jste natankovali nekvalitní palivo, které obsahovalo mechanické nečistoty. Tyto nečistoty zanesou plynovou palivovou soustavu vozidla. Značkový servis vám pak nabídne velmi drahou opravu, (neznačkové servisy to nechtějí opravovat), s tím, že ve vozidle vymění redukční ventil plynu a další komponenty a většinou ani zákazníkovi nesdělí pravou příčinu poruchy, (vlastní zkušenost).
Ve skutečnosti se stane to, že jemné mechanické nečistoty obsažené v načerpaném zemním plynu, ( ferooxidy a prach), projdou celou palivovou soustavou, (ve které se ale také zachycují a usazují) a následně ucpávají vstřikovací ventily plynu, v sacím potrubí motoru. To pak způsobuje nepravidelný chod a škubání motoru, (motor jede na 3 válce), po chvíli provozu se může ucpaný ventil znovu zprůchodnit a auto zase chvíli jede normálně. Tato teorie se dá ověřit jednoduše tak, že se vyčistí vstřikovací ventily plynu, a zkontrolují se také svíčky. Na jejich elektrodách, se vlivem nečistot, může utvořit tvrdý povlak, (krusta), která v extrémním případě způsobí spojení elektrod, (zkrat), a tedy poruchu zapalování.
Pokud vám poté vozidlo alespoň chvíli jezdí normálně, přišli jste právě na to, v čem je problém.
Vstřikovací ventily se však mohou zanášet opakovaně, způsobuje to nečistota, která je ještě v palivovém systému. Pokud je vozidlo takto provozováno dlouhodobě, s tím, že se ty ucpané ventily nějak časem uvolní, hrozí nebezpečí zahoření nespáleného paliva se vzduchem ve výfukovém potrubí a tímto může dojít k poškození katalyzátoru výfukových plynů. Zahoření paliva v katalyzátoru bývá doprovázeno kouřem a zápachem z výfuku, pak se může rozsvítit i kontrolka MIL.
Je zajímavé, že převážná většina vašich příspěvku, na toto téma, byla na fóra přidána v zimním období, k poruchám tedy dochází především v zimě. Pro tuto teorii mám logické vysvětlení, ale o tom až jindy.
Máte li podobnou zkušenost, nebo technický problém, a chcete se dozvědět více informací, můžete mi napsat na e-mail stuki@post.cz .


Zpět na „Servis CNG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti