Kontrolka MIL

Vše o servisování CNG vozidel.

Moderátor: dako

mliko
Příspěvky: 2
Registrován: úte 23. čer 2015 20:21:20

Kontrolka MIL

Příspěvekod mliko » úte 23. čer 2015 20:29:40

Ahoj všem, dnes se mi na palubovce rozsvítila kontrolka MIL

http://image.automotive.com/f/images/10 ... _light.jpg

dle nějakého pdf manuálu jsme našel že se jedná o výstražné světlo emisí výfukových plynů K83

auto normálně jede nepozoruju nějakou změnu nevíte někdo co by to mohlo být ? díky

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka MIL

Příspěvekod dako » úte 23. čer 2015 22:23:15

Nepises znacku auta, takze tezko radit, nicmene podobny symbol je ve Skodach a VW a znaci to vetsinou poruchu na elektronickych cidlech ci jinych elektrickych zarizeni (lambda sonda, vstriky, teplotni cidla, ruzne snimace, solenoidy atd. atd.). Pokud je to drobna zavada, kontrolka sviti a ridici jednotka je schopna dale fungovat v nouzovem rezimu, coz se treba nijak vne neprojevi. Chce to napichnout na WAG a zjistit z logu jednotky chybu.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

mliko
Příspěvky: 2
Registrován: úte 23. čer 2015 20:21:20

Re: Kontrolka MIL

Příspěvekod mliko » stř 24. čer 2015 21:33:55

sorry je to passat 1,4 ecofull ...uz vyreseno...jak mi menili v servisu svicky tak omylem jim tam vypadla hadicka které prisava vzduch nebo tak neco a proto byla smes neuplne takova jaka ma byt a hlasilo to chybu po nahozeni hadicky asi po 4 nastartovani to zhaslo samo ta kontrolka

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka MIL

Příspěvekod dako » stř 24. čer 2015 23:24:17

Ano, i tak se to chova. Staci i spatna hodnota namerena cidlem (hodnoty neodpovidaji nastavenym parametrum) a hned to hodi chybu do logu jednotky,
coz se projevi i rozvicenim te kontrolky.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

lokys
Příspěvky: 4
Registrován: sob 11. říj 2014 10:22:35

Re: Kontrolka MIL

Příspěvekod lokys » ned 26. črc 2015 10:48:48

passat 1,4tsi. v jednom z příspěvků jsem uváděl neskonalé problémy s jízdou na benzín. alchymisté z VW Tukas mi vyměnili úplně vše co šlo a problém neustal. Takže ve zkratce popis opravy. V nádrži byla Verva 100 od Benziny ( OBSAHUJE BIOSLOŽKY :evil: :evil: :evil: :evil: !!!!!!!!!-TO BYL CELÝ PROBLÉM) Po uzavření vstřiku se benzín odpařil ale Babišsložka ZALEPILA VSTŘIKOVAČ. Řesšení- do zbytku cca 4 l benzínu jsem nalil 2x 150ml STP-čistič vstřikovačů!!!(http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|k ... Uj2fPhfnDq) a tradá asi 50km na benzín.Po cestě se rozsvítily všechny kontrolky motoru včetně elektroniky. Nicméně vozím si malou diagnostiku tak jsem vymazal. Po cca 50km jsem dočerpal cca 25L Shell V Power Nitro Plus( NEOBSAHUJE BABIŠSLOŽKU),MOTOR SE PO DAŠÍCH ASI 150KM USTÁLIL A NYNÍ JDE JAK HODINKY. Takže do CNG motorů POUZE BENZÍN BEZ BIOSLOŽKY. :D :D :D :D

drahosusan
nováček
Příspěvky: 18
Registrován: pon 29. pro 2014 1:15:45
Bydliště: Turnov

Re: Kontrolka MIL

Příspěvekod drahosusan » úte 04. srp 2015 20:07:50

Hmm... zajímavá "prkotina" vyřešila problém. Ale mám pár nejasností. Ano Benzina dává do Vervy biolíh. Bio nebio, líh je líh(Ethanol), neb líh má asi 130 oktanů a tudíž jeho přimícháním společně s dalšími aditivy se zvedne celkové oktanové číslo směsi. Ale jak může líh zalepit vstřiky? Nejsem chemik, ale laicky mám pocit, že líh je dokonce víc těkavý než benzín(což možná souvisí s těmi 130 oktany?).
Trochu mě zaráží zbytek benzínu v nádrži - 4l. Ono totiž ten líh má dost mizernou dlouhodobou stálost. Tzn. že po nějaký době se začne rozkládat a vázat vzdušnou vodu, a jestli je v nádrží pár litrů paliva a mrtě vzduchu, degradace je o to rychlejší. Tak jestli spíš nebyl problém v tom, že biosložkovej(lihovej-Ethanolovej) benzín byl v nádrži moc dlouho a bylo ho tam v poměru ke vzduchu nula nula nic a nejezdil jsi už skoro na vodu.

Já třeba mám za 4 měsíce z plné benzínové nádrže odjeto asi 60km, zbylých 10.000 na CNG. Tzn., že tímhle tempem by mi jedna nádrž vydržela třeba 2 roky a poslední půlrok jezdil s prázdnou nádrží plnou vzduchu :) Teď nádrž po 4 měsících plánuju vyjet v Norsku, kde je to s čerpačkama špatný.

Všeobecně, před CNG jsem hodně experimentoval s Ethanolem a není problém s jeho množstvím v benzínu - moje starý auto nemělo problém jet i na 50:50 mix benzín/Ethanol. Se zapnutou jednotkou samozřejmě na plný E85 bez problému. Nový auta si s tím poradí ješě líp protože mají citlivější lambda a jiné sondy na meření směsi a výfuku a směs lépe přizpůsobí(myšleno krátkodobě, dlouhodobě by mohl být problém se "suchostí" tohoto paliva a je lepší mít odolnější ventily...).

Jiné to je ale s naftou, tam se přidává hnusná řepka.

Takže nebyl spíš problém ve stáří paliva?


Jak víš, že Shell V Power Nitro Plus neobsahuje bio složku(Ethanol)? , když je to daný ze zákona, v benzínu musí být tuším už 7%. Bývalo to 6 a předtím 4,1. A Shell v testech vychází hodně špatně co se týče kvality Česká Shell vs. Německá Shell. naopak OMW má stejný benzín jako v Rakousku.

jediný EuroOil a snad KM-Prona mají čistou naftu. A to jim umožnuje klička v zákoně, kdy čerpařka jako celek musí prodat jistý procento(asi těch 7%) bio paliva. Tudíš tyto dvě společnosti to řeší tím, že prodávají Ethanol85 a 100 BioNaftu a tím si zvedají poměr prodaných biosložek natolik, že mohou nabídnout čístou naftu. Ale vím jen o naftě!!! Nikde jsem se nedopátral že by měli čistý benzín. Což pro náše CNG auta by bylo super, protže jak už jsem řekl, bez lihu benzín degraduje podstatně pomalejí a v nádrži vydrží déle.
Golf III 1,6 benzín | Yamaha 535 1987 | Golf VII 1.4 CNG (start duben)
Obrázek | Obrázek | Obrázek

Petr18
Příspěvky: 1
Registrován: úte 05. čer 2018 1:25:12

Re: Kontrolka MIL

Příspěvekod Petr18 » úte 05. čer 2018 1:29:35

Dobrý den Dnes U VW Touran Cross 1,4 CNG 2013Rok se rozsvítila MIL kontrolka a cca po 3Km mi auto zhaslo úplně má otázka je čím by to mohlo být kolik mě to bude cca stát předem děkuji za odpovědi .

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka MIL

Příspěvekod dako » stř 06. čer 2018 12:49:51

Bez VAGu, takhle těžko říct. Může to být prakticky cokoliv.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

czert
Příspěvky: 1
Registrován: stř 11. črc 2018 20:52:50

Re: Kontrolka MIL

Příspěvekod czert » stř 11. črc 2018 21:09:04

Ahoj, děkuji za toto téma. Kontrolka mi svítila o svátcích každý den, tak jsem našel tohle téma, které přesně popisuje můj případ: Passata jsem koupil se svítící rezervou nádrže. Jedná se o ukončený operativní leasing a podle Cebie to cca 1/2 roku nejezdilo a kdo ví, co tam bylo nalito. Koupil jsem tedy dle doporučení na čištění katalyzátoru https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/268- ... ml#content. Po vyjetí CNG jsem to tam nalil a natankoval 98 a už po ujetí cca 50km se kontrolka už neobjevila :-)
Funguje to.
(jinak mezi koupí a rozsvícením to bylo ještě na servisce a důkladné kontrole a prošlo všechno - po rozsvícení mi řekli, ať to tam nechám, že asi budou muset katalyzátor vyměnit, abych nepřišel o záruku mobility ... aditivum je levnější)


Zpět na „Servis CNG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti