poruchy plynoveho zařízení

Vše o servisování CNG vozidel.

Moderátor: dako

elsan
Příspěvky: 2
Registrován: úte 23. kvě 2017 9:48:07

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod elsan » úte 23. kvě 2017 10:16:29

Opel astra na cng original přestala přepínat na plyn a jede jen na benzín, nedávno se měnil na nádrži ventil(civka). Četl jsem že pan pod nickem NOHA.CK výborně servisuje, bohužel ho nemám jak kontaktovat

dako
Administrátor
Příspěvky: 939
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod dako » čtv 25. kvě 2017 7:52:00

Je tady pár příspěvků od něj. Zaměřuje se na repasování regulátorů. Kontakt NOHA.CK@seznam.cz
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

ŠTUKI
Příspěvky: 9
Registrován: ned 07. kvě 2017 17:31:29

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod ŠTUKI » úte 17. říj 2017 11:19:03

Ahoj, zdravím Daka i ostatní majitele CNG aut na fóru.
Chtěl bych se s Vámi také podělit o své zkušenosti, z provozu svého auta. Před časem, jsem si s představou levného ekologického provozu, pořídil starší VW Caddy Ecofuel 2.0 80kW. V roce 2016 mi byly, v rámci svolávací akce vyměněny plynové nádrže. Od té doby jsem spokojeně ujel asi 5000 km, než jsem, u jedné nejmenované čerpací stanice, natankoval palivo. Už cestou domů měl motor nepravidelný chod, začal ztrácet otáčky, auto při rozjezdu netáhlo a občas i chcíplo na křižovatce. Následující den se vše ještě zhoršilo a do práce jsem musel dojet na benzín a rozsvítila se kontrolka MIL. Auto jsem se nejprve snažil opravit svépomoci, vyměnil jsem svíčky i kabely, filtry, olej, lambda sondu, protože diagnostika signalizovala její chybu. Nic ale nepomáhalo a auto se chovalo stále stejně. Na benzín jelo, u plynu se po chvíli jízdy projevovaly výše popsané závady, velice podobné těm, které už tady přede mnou popisovali jiní. Mé podezření padlo na palivo. Objednal jsem se do VW servisu, kde mně nabídli opravu za cca 70 tisíc, v podstatě šlo o výměnu reduktoru plynu, napouštěcího ventilu, a dalších části palivové soustavy plynu. Servisní technik mi však neposkytl odborné vyjádření, z jakého důvod je nutná tak nákladná oprava, a to přesto, že před půl rokem, při výměně plynových nádrží, byla celá kontrolována a byla v pořádku. Zaplatil jsem jen za zjištění závady a vrátil jsem se ke kolegovi, mechanikovi, který pracuje v neautorizovaném servisu a už dříve mi na autě provedl diagnostiku. Závada se zrovna projevila a někdo z jeho kolegů pronesl, motor má chudou směs, zkus vyčistit vstřikovací ventily plynu. Ventily byly vyčištěny a auto jelo na plyn zase normálně. Zaradoval jsem se, ale ne na dlouho. Po ujetí asi 40 km se vše opakovalo. Potvrdilo se mé podezření na nekvalitní palivo, které obsahovalo nečistoty, ty prošly palivovou soustavou a ucpaly vstřikovací ventily plynu v sání motoru. Vzhledem k tomu, že bylo třeba nákladnou opravu, nečistoty zanesou celou palivovou soustavu, nechal jsem soudním znalcem, vypracovat znalecký posudek, který to potvrdil. Na základě tohoto posudku jsem pak palivo u čerpací stanice, reklamoval a požadoval náhradu škody, což stanic odmítla, argumentuje tím, že jsem jediný, kdo u nich reklamuje CNG palivo a že mají vše v pořádku, To si však nemyslím, Podobné závady zde popisují Tomko, KarelF a další. Dako se zmiňuje o oleji v plynových nádržích, ten se do nich nemohl dostat jinak, než z poškozeného kompresoru čerpací stanice při tankování plynu. V jiném příspěvku je uvedeno, že po výměně vadného reduktoru plynu v něm byl prach. Pokud jsou nečistoty v reduktoru, dá se předpokládat, že jsou i v nádržích a v celé palivové soustavě a z ní se opět mohou dostat do už opraveného reduktoru, pak je to jenom otázka času než se závada projeví znovu. Pokud není zanesení nečistotou velké, auto se s tím nějak vypořádá. Pokud však tankuješ nekvalitní palivo delší dobu, nebo je nečistot v palivu více, je to velký problém, neznačkové servisy to nechtějí opravovat, pro velkou náročnost opravy a ve značkovém chtějí měnit celou palivovou soustavu, cena za opravu se tak může vyšplhat i na 120 tisíc Kč. Na otevřeném fóru bohužel nemohu sdělovat některé konkrétní informace, pokud máte stejný problém, nebo máte zájem o konkrétní informace, napište mi na email: stuki@post.cz

Radek
nováček
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 14. led 2010 22:35:41

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod Radek » pát 02. bře 2018 21:56:14

Jen takový postřeh na okraj ohledně těch nečistot v palivové soustavě.
Mám Opel Combo CNG 2006 a před 2 lety mi bylo v servisu doporučeno, abych si nechal vyměnit filtr plynu, že už na to má kilometry.
Že by Opel Combo byl vyjímkou?
Taky by mě zajímalo, jak se čistí vstřiky? Mám teď aktuálně asi jeden v háji. :(
Opel Combo 1,6 CNG


Zpět na „Servis CNG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host