poruchy plynoveho zařízení

Vše o servisování CNG vozidel.

Moderátor: dako

Boardrider1
pokročilý uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 08. říj 2009 12:50:39

poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod Boardrider1 » sob 31. bře 2012 15:24:24

tak jsem jednoho krasneho dne natankoval, ujel 5 km a prestala mi jet zafira na plyn... na benzin v poho...
po provereni ventilu v nadrzich servisak nasel ventil pred ventilem co upravuje tlak nez ho pusti do motoru, a ten byl spatnej a (jeho elektormag.cast) a mechanicka cast zoxidovana - vymena tohotu ventilu a obrouseni zoxidovanych casti - cc a1500kc plus prace....
Opel Zafira 1,6 CNG 2005
Fiat Punto 1,2 Natural Power 2005

dako
Administrátor
Příspěvky: 939
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod dako » sob 31. bře 2012 16:19:59

To uz tak nekdy byva...ventily se diky prudsim poklesu tlaku pri delsich jizdach orosi, a mosaz pak zacne oxidovat. 1500 zase neni tak moc, ja nedavno na fabii menil tesneni pod hlavou a cidlo tlaku oleje :), kazde auto chce svoje :).
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

Radek
nováček
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 14. led 2010 22:35:41

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod Radek » čtv 04. říj 2012 22:01:02

Boardrider1 píše:tak jsem jednoho krasneho dne natankoval, ujel 5 km a prestala mi jet zafira na plyn... na benzin v poho...
po provereni ventilu v nadrzich servisak nasel ventil pred ventilem co upravuje tlak nez ho pusti do motoru, a ten byl spatnej a (jeho elektormag.cast) a mechanicka cast zoxidovana - vymena tohotu ventilu a obrouseni zoxidovanych casti - cc a1500kc plus prace....



Tak mám těď něco podobného s Combem. Začalo to krátkými poklesy otáček na volnoběh, pokračovalo cukáním při delší jízdě po dálnici - přitom bylo cítit divný smrad z výfuku - a pokračuje to tak že to už vůbec na plyn nejede, už ani ten volnoběh se studeným motorem.
Jeden servisák mi poradil ať zkusím vyměnit svíčky a ještě nalejt do benzínu nějaký čistící přípravek. Nalil jsem tam ten nejdražší, co měli (TEC2000) a nic :(
Zajímavé také je, že to cukání začalo po tom, co mi u Auto Steiger měnili zdarma (na náklady výrobce) el.-mag. ventily na lahvích.

Nevíš, kde bych ten redukční ventil našel? V motoru nebo u lahví?
Opel Combo 1,6 CNG

Boardrider1
pokročilý uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 08. říj 2009 12:50:39

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod Boardrider1 » pát 05. říj 2012 8:57:44

...v motoru...ještě by se ti mohl vysypat katalyzator...
Opel Zafira 1,6 CNG 2005
Fiat Punto 1,2 Natural Power 2005

dako
Administrátor
Příspěvky: 939
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod dako » pát 05. říj 2012 16:17:43

V aute zadny redukcni ventil neexistuje, asi mas na mysli elektromagneticky ventil, ten je vetsinou kombinovany s rucnim ventilem a je hned u hrdla lahve. U aut ktere maji lahve s podlaze, ten ventil bude zrejme jen elektricky, ale urcite je hned na lahvich. Je to logicke, v pripade havarie se okamzite zavre a nepusti plyn do rozvodu plynu, ktere by jinak pri havarii mohlo byt poskozene a nekontrolovane by tak unikal plyn. Na tom ventilu je i pretlakova pojistka, pokud by se zvedl prilis tlak v lahvi, kontrolovane odpusti plyn ven.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

Boardrider1
pokročilý uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 08. říj 2009 12:50:39

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod Boardrider1 » sob 06. říj 2012 7:12:32

no a jeste prave je ventil na reduktoru tlaku, kdyz se nezaviraji ventily na lahvich tak ten tlak jeste drzi tento, (ikdyz by ho drzet nemel) a dal je na reduktoru pretlakovy ventil ,ktery prebytecny tlak odfoukava pryc.... a samozrejme mezi nadrzema a reduktorem je jeste jeden ( mam ho na podvozku ) ten muze taky odfouknout prebytek tlaku...mluvim o orginal zastavbe s vysokotlakym reduktorem...Opel, Citroen...a ten reduktor je umisten v opelu pod vzduchovym filtrem...
jinak mi servisaci rikali kontorovat svicky, dolejvat fridex kontrolovat, aby se reduktor ohrival, cistit skrtici klapku...
Opel Zafira 1,6 CNG 2005
Fiat Punto 1,2 Natural Power 2005

Radek
nováček
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 14. led 2010 22:35:41

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod Radek » ned 07. říj 2012 21:39:46

Boardrider1 píše:...v motoru...ještě by se ti mohl vysypat katalyzator...


Myslíš jako, že vadný katalyzátor rozhodí lamda sondu a řídící jednotka pak dělá blbiny?
Ten katalyzátor by to mohl být, protože když jsem tam nalil ten čistící přípravek, tak jsem si všiml, že z výfuku vypadávaj malé stříbrné šupinky (1-2 mm), ale myslel jsem, že to bude spíš následek té závady, než její příčina. Říkal jsem si, že jestli to je opravdu z katalyzátoru, tak to je tím, že třeba vynechává jeden válec a že pak ten plyn shořel v katalyzátoru. A taky mi ze začátku svítila kontrolka emisí, ale teď ne.
Jinak ten reduktor jsem našel, v Combu je vedle nádržky s chladící kapalinou a ventily tam jsou opravdu dva (+ další konektor, na co? nevím) a moc se mi je nechce rozdělávat (200 at je prostě 200 at a navíc vypadaj dost nedostupně), takže jdu hledat servis :(
Taky jsi tu někde psal, že jsis čistil váhu vzduchu a škrtící klapku - jak jsi to udělal, hadříkem, nebo sprejem na brzdy?
Opel Combo 1,6 CNG

mvv
Administrátor
Příspěvky: 49
Registrován: pát 01. črc 2011 9:31:56
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod mvv » ned 07. říj 2012 23:08:56

dako píše:V aute zadny redukcni ventil neexistuje, asi mas na mysli elektromagneticky ventil, ten je vetsinou kombinovany s rucnim ventilem a je hned u hrdla lahve. U aut ktere maji lahve s podlaze, ten ventil bude zrejme jen elektricky, ale urcite je hned na lahvich. Je to logicke, v pripade havarie se okamzite zavre a nepusti plyn do rozvodu plynu, ktere by jinak pri havarii mohlo byt poskozene a nekontrolovane by tak unikal plyn. Na tom ventilu je i pretlakova pojistka, pokud by se zvedl prilis tlak v lahvi, kontrolovane odpusti plyn ven.


Nemáš pravdu člověče :) V reduktoru je redukční ventil, který mění tlak z 200atm na 5atm... a s ním bývají potíže.
Fiat Grande Punto 1.4 CNG

dako
Administrátor
Příspěvky: 939
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod dako » pon 08. říj 2012 21:37:00

mvv píše:
dako píše:V aute zadny redukcni ventil neexistuje, asi mas na mysli elektromagneticky ventil, ten je vetsinou kombinovany s rucnim ventilem a je hned u hrdla lahve. U aut ktere maji lahve s podlaze, ten ventil bude zrejme jen elektricky, ale urcite je hned na lahvich. Je to logicke, v pripade havarie se okamzite zavre a nepusti plyn do rozvodu plynu, ktere by jinak pri havarii mohlo byt poskozene a nekontrolovane by tak unikal plyn. Na tom ventilu je i pretlakova pojistka, pokud by se zvedl prilis tlak v lahvi, kontrolovane odpusti plyn ven.


Nemáš pravdu člověče :) V reduktoru je redukční ventil, který mění tlak z 200atm na 5atm... a s ním bývají potíže.


No dobre, ano, v reduktoru je redukcni ventil :), dotaz ovsem znel:

Zajímavé také je, že to cukání začalo po tom, co mi u Auto Steiger měnili zdarma (na náklady výrobce) el.-mag. ventily na lahvích.

Nevíš, kde bych ten redukční ventil našel? V motoru nebo u lahví?


Z toho tedy vyplyva, podle tebe, ze ma rozebrat reduktor, aby nasel ten redukcni ventil :)
Naposledy upravil(a) mvv dne stř 17. říj 2012 11:31:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: oprava gramatické chyby :)
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

mvv
Administrátor
Příspěvky: 49
Registrován: pát 01. črc 2011 9:31:56
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: poruchy plynoveho zařízení

Příspěvekod mvv » stř 17. říj 2012 11:33:28

dako píše:
mvv píše:
dako píše:V aute zadny redukcni ventil neexistuje, asi mas na mysli elektromagneticky ventil, ten je vetsinou kombinovany s rucnim ventilem a je hned u hrdla lahve. U aut ktere maji lahve s podlaze, ten ventil bude zrejme jen elektricky, ale urcite je hned na lahvich. Je to logicke, v pripade havarie se okamzite zavre a nepusti plyn do rozvodu plynu, ktere by jinak pri havarii mohlo byt poskozene a nekontrolovane by tak unikal plyn. Na tom ventilu je i pretlakova pojistka, pokud by se zvedl prilis tlak v lahvi, kontrolovane odpusti plyn ven.


Nemáš pravdu člověče :) V reduktoru je redukční ventil, který mění tlak z 200atm na 5atm... a s ním bývají potíže.


No dobre, ano, v reduktoru je redukcni ventil :), dotaz ovsem znel:

Zajímavé také je, že to cukání začalo po tom, co mi u Auto Steiger měnili zdarma (na náklady výrobce) el.-mag. ventily na lahvích.

Nevíš, kde bych ten redukční ventil našel? V motoru nebo u lahví?


Z toho tedy vyplyva, podle tebe, ze ma rozebrat reduktor, aby nasel ten redukcni ventil :)


Ovšem samozřejmě jsem reagoval na Tvou větu, že v autě redukční ventil neexistuje.. :) Tečka.
Fiat Grande Punto 1.4 CNG


Zpět na „Servis CNG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host