Dojezd

Moderátor: dako

Jasek
Příspěvky: 1
Registrován: sob 01. pro 2018 18:07:49

Dojezd

Příspěvekod Jasek » sob 01. pro 2018 18:30:03

Vlastním Caddy Scofield 2007 když natahují plnou tak reálný nájezd je 380-400km i když na palubovce ukazuje 650km.
A když jedu na volnoběh a začnu brzdit tak se mi zvedá spotřeba ;)

dako
Administrátor
Příspěvky: 966
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dojezd

Příspěvekod dako » pon 03. pro 2018 9:16:56

Těch 650km je celkový dojezd, vč. benzínové nádrže, pokud tedy bereš reálný nájezd 400km čistě na CNG. Můžeš být tedy klidný. A s tou spotřebou při brždění ve volnoběhu, asi tak, nedávno jsem se bavil s jedním instruktorem v autoškole, který drbe žáky, za to, že před křižovatkou vyřazují na neutrál a dojíždějí na volnoběh s bržděním. Argumentoval tím, že auto má v tomto režimu větší spotřebu, než když se dojíždí volně se zařazenou rychlostí a využívá se k brždění motor. Takže něco na tom bude.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

bUran
nováček
Příspěvky: 27
Registrován: pon 14. srp 2017 17:04:05

Re: Dojezd

Příspěvekod bUran » pon 03. pro 2018 17:08:50

Se spotřebou s motorem ve volnoběžném režimu to je jednoduché.
Pokud nemáte zařazenou rychlost, regulace otáček motoru pouští do motoru palivo, aby motor nezhasl. Bez ohledu, jestli auto jede nebo stojí, protože regulace motoru snímá motor, ne auto.
Pokud dojíždíte ke křižovatce se zařazenou rychlostí, přenáší se otáčení kol vozidla přes převodovku na motor a regulace vídí otáčky motoru, které jsou vyšší než volnoběžné a proto přísun paliva zamezí (pokud současně snímá nulovou polohu plynového pedálu).

Na stejném principu pracuje i tempomat. Ten ale nehlídá volnoběžné otáčky, ale otáčky, které si aktivací tempomatu nastaví řidič.
Můžete si vyzkoušet na rovince (mimo provoz samozřejmě) se zahřátým motorem a zapnutou okamžitou spotřebou na počítači: Za jízdy se zařazenou rychlostí pustíte nohu z plynu. Okamžitá spotřeba je nulová. Otáčky motoru klesají spolu s rychlostí až do okamžiku, kdy otáčky motoru klesnou na hodnotu volnoběžných otáček. Bez toho, že by řidič manipuloval s plynem, si regulace motoru přidá tolik paliva, aby otáčky neklesly pod volnoběžné. Takže řidič na plyn nešlape, ale palivo do motoru jde. Pokud přijde mírné stoupání, regulace pustí do motoru paliva více, ale vždy jen tolik, aby udržel volnoběh.
Pokud sednete do studeného auta, poteče palivo do motoru i cestou z kopce a nohou z plynu, protože má počítač naprogramováné dosažení provozní teploty motoru, aby pracoval efektivně.


Zpět na „Všeobecná diskuze o CNG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host