Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Vaše auta na CNG, ať už tovarní, tak dodělávané zástavby.

Moderátor: dako

adam.gibala
pokročilý uživatel
Příspěvky: 79
Registrován: pát 23. pro 2016 11:09:41
Bydliště: Ostrava!!! Poruba :)

Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Příspěvekod adam.gibala » pon 23. led 2017 10:23:09

Jak jsem k CNG přišel:
Situace se měla asi takto: někdy začátkem roku 2016 jsem obšťastněn informací o dvojnásobném přírůstku do rodiny začal obrážet prodejny vozidel a hledat nástupce naší již druhé né tak staré jako invalidní Berly (Citroen Berlingo), obě předchozí krabice byly na LPG a tak k tomuto palivu nechovám žádný odpor. Koneckonců LPG vestavba byla jednoznačně nejméně poruchovou části těchto francouzských vozidel. Po přečtení mraky informaci a prohlídce alternativ jsem rozhodl v květnu objednat další kousek tentokrát na operativní leasing. Všechny informace hovořily o tom, že pro 5. členou rodinu je Berlingo to nejlepší vozidlo a my jsme s touto krabicí projeli celou Evropou, bez toho aby to někam nevyjelo nebo nedej bože se do toho něco nevešlo. Vozidlo plní jak funkci rodinné krabice, tak přepravník pro materiál k zakázkám. Díky LPG jsme se vešel do 2 Kč na km i v předražené Itálii a nebylo o čem dále diskutovat. Nové vozidlo mělo být naftové, ale s tvrzením, že servis je v ceně a platím jen spotřební materiál, brzdy, oleje atd. Důrazně jsem vysvětlil, že ročně najedu 22 tis. z toho asi 18 po Ostravě a z těchto asi 16 tis. přímo po Porubě v trasách od 400 metrů do 6 km. Přesto prý nebude s filtrem pevných částic problém. To bylo naposled co jsem po popisu tras a nájezdu dostal doporučení k naftovému autu.

4.8.2016 to vypuklo, dvojčata jsou na scéně a po dalších 3 týdnech, než je pustily z kojenecké krabice i konečně doma. Doma bylo všeho mraky, co se dalo nachystat a na zásobit už bylo na zásobeno. Byl teply letní den a hned po cestě z porodnice jsme sbalily kočárek ( slovy stroj pro dvojčata ) a chtěly odjet do okolí hlučínské přehrady. První cesta od dveří do auta trvala 1,5 hodiny. Bylo to poprvé, nikdo to nečekal lepší. Naložil jsem živé dovnitř, složil kočár a dal ho do kufru. Krve by se ve mě nedořezal, když jsem viděl do nadělení. Složeny kočár + dvě “korbičky” zabraly prakticky celý užitný prostor a zbývající prostor zůstal tak leda na nákupní tašky z Tesca. Nikdy předtím jsem to netestoval, věřil jsem webu, v době kdy jsme kočár kupovali byla Berla jako již tradičně na rekondičním pobytu v servisu a vůbec mě nenapadlo, že by to mohl být problém. Ten den jsme odjeli, ale bylo mi jako si prostřelit vlastni nohu. O týden později, kdy jsem vezl rodinu do Luhačovic na týden ke tchýni, přišla další díra do nohy. Poctivě jsem vynosil vše co žena nezbytně potřebovala k pobytu před dům, dvě hodiny hrál puzzle s autem a když jsem konečně zavřel dveře, sebral většinu toho co jsem k autu natahal a zase to odnesl domu. Luhačovice nejsou Ukrajina, takže co nemáme musíme vyřešit koupením nebo improvizaci tam.

Nicméně byl to jasný STOP tomuto vozu, takže zrušit objednané Berlingo ( ani po 3 měsících stále nedodané ) a jít lovit auto ideálně pro 7 a demontovatelnými sedačkami tak aby jsme přežily kočárkové období bez depresí a pak měli auto, kam se vejde teta, případně další dítě s námi na dovolenou a nebudeme muset jet dvěma vozy.

To sem si naběhl na vlastní nůž. Najít auto pro 7 a víc ( peníze nehrály tak kritickou roli ), aby bylo zároveň použitelné většinu roku uprostřed Poruby ( ne OBR ) s parkováním po všech čertech ( nestálo na parkovišti ), bylo na benzín, nebyla to nějaká fosílie ( max. 5 let ) a mělo sedačky v 3 řadě odmontovatelné, tak aby nezavazeli, to byl boj 4 měsíce trvající. Viděli jsme s ženou kde co, jednou jsme už jeli podepsat smlouvu na Nissan Evalia, ženu napadlo, že po zkušenostech, než to podepíšeme, tak to auto narveme, tím co máme v Berle, posadíme se do toho a třeba si v tom aspoň prdneme. Vše se vešlo až na jeden trapný nevýznamný detail. Nešly zavřít posuvné dveře, aniž by jsme nemuseli deformovat deformační zóny dětských sedaček. Takže jsme se trapně omluvily, přetahali vše do Berlinga, podali ruce a jako spráskaní psy táhly domů.

Po takovém zážitku jsme chvíli pracoval s myšlenou, že budeme tahat vozík za autem pro kočár, budeme mít dvě auta a jiné podobné dřív nebo později zamítnuté varianty.

Finále vypadalo tak, že jsem z sauta.cz vy-selektoval všechny auta pro 7+ na benzín a plyn a objížděl bazary. Tady by mohla byt pasáž klidně na další dvě A4, ale vynechám ji. Volba kápla na VW Caddy Maxi, do toho se opravdu složíme. Po prvotním nadšení zavládl ochlazení v podobě přehlídky použitých vozu tohoto značení. Najít 6 let starý kus s nájezdem 300 000+ nebyl žádný problém, vozy s nájezdem do 100 000 měli nějaké bebí, např. motor 1.2, s tím jsme ve dvou lidech nebyly schopni dojet během testu ani do menšího kopce, natož naloženi po střechu a prodávající sám přiznal, že z toho auta leze po zdi. Padlo tedy rozhodnutí si pustit žilou za nové auto. Rozdíly mezi 4-6 starým kusem s rozumným stavem km a novým byl obvykle 200-300 tis a to mi po zkušenostech z minulých aut už nestojí za obrážení servisů. Auto plánuji na 10 let či 200-250 000 km.

Shodou náhod v tom čase jsem zjistil, že mám 4 km od domu CNG čerpačku a tím bych nemusel zajíždět do centra cca 10 km, kam fakt skoro nejezdím. To o čem jsem prakticky neuvažoval se najednou stalo akceptovatelným. V autosalonu jsem popsal způsob využití vozu, nájezd a obvykle trasy a doplnil, že jestli naftu, tak jedině s příplatkem/pojistkou za filtr pevných částí, když zdechne jde na jejich triko po dobu záruky. Odpovědí mi bylo, že vzhledem k užití vozu mi dá záruku, že do roka ten filtr půjde srát. Zůstaly tedy varianty benzín a CNG, LPG už není v nabídce, tak co nadělám.

Oceněny obě varianty na první dobrou s rozdílem 70 000 Kč. Výpočet byl dost nerentabilní díky nepravdivému tvrzení prodejce, že servis po 15 000 km na to stoji 11 000 Kč. Nenechal jsem se nasrat a obvolal okolní autorizované servisy a výsledkem byla cena 3500 Kč po 15000 km, 4500 Kč po 30000 km, 8500 Kč po 60000 km a tak furt dokola. Tedy úplně jiné čísla. Nabídkou jsem obeslal všechny prodejce v ČR, pár na Slovensku v blízkosti hranic a dvě jsem poslal do Polska, když to máme za domem. Slováci na mě zcela kašlaly, Poláci napsali, že né bo nějaké pravidla bla bla bla. Ostatní nabídky se scházeli v rozpětí od 0 až po 7 procent slevy (na CNG vyšťárali nějaký bonus). Výsledkem byla cena o 48 000 větší pro CNG variantu, než pro tu benzinovou a to znamená návratnost cca do 40 000 km, když bude benzin kde má, byt tedy někde u 35 Kč za litr, tak dokonce 32 000 km.

Prolezl jsem fóra v Česku i Německu, prostudoval mapy a protože většinu dovolených trávíme v Rakousku, kde jsem si 10 let vystačil se 14 čerpacími stanicemi LPG, tak teď se 177 v Rakousku a 140 v Česku si určitě nějak poradím. Zásobníky na 37 kg tomu taky dost pomáhají. Za 10 let jsem na Slovensku byl 1* a v Maďarsku 2*, takže mě jejich neexistující infrastruktura vůbec žíly netrhá.

Bitva skončila, 15.1.2017 jsem zaplatil zálohu a teď čekám...

Pokračování příště :)

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Příspěvekod dako » pon 30. led 2017 11:59:49

No, bylo to náročné číst, ale vydržel jsem to:). Naftové auto je, vzhledem k vašemu pojíždění, pro vás k ničemu, jako pro každého, kdo jezdí většinou po městě a nenajede alespoň 30 - 40tis. km ročně. Dále nevím, jestli je zrovna výhodný operativní leasing, asi je to opravdu výhodné jen pro toho, kdo chce mít "plný servis" a nemá zájem cokoliv řesit s autem, ale pekelně za to zaplatí. Sehnat "užitkový" vůz na CNG (ve vašem případě opravdu užitkový) je v našem českém prostředí opravdu velmi náročné, taky jsme v práci o něčem takovém uvažovali a zatím je to v nedohlednu (možná to nakonec bude ten VW Caddy), jenže já to ani nezařizuju a už vůbec o tom nerozhoduju (ale názor na to mám :) ). Upřímně řečeno, dnes bych uvažoval i o LPG přece jenom servis je na tom o něco málo levnější a při dnešních cenách CNG to provozně výjde na stejno. Bereme-li i ekologickou stránku tak LPG a CNG je z hlediska emisí rovnocenné palivo. Ale jak říkám jsme v Česku, a tedy nezáleží co chceme my, lidi, ale co nám vnutí vláda, korporace apod.

Tak alespoň přeju, šťastný výběr.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

adam.gibala
pokročilý uživatel
Příspěvky: 79
Registrován: pát 23. pro 2016 11:09:41
Bydliště: Ostrava!!! Poruba :)

Re: Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Příspěvekod adam.gibala » pon 30. led 2017 12:41:46

Co se týče operativního leasingu tak jsem jej měl vytendrovaný na 5600,- bez dph/2 roky/40 000 km což dělá 134 400,-. Vezmu li v potaz kupní cenu Berlinga 331 000,- a jeho pokles prodejní ceny po 2 letech o cca 40% podle tabulek, tak ztráta hodnoty je jen na voze 132 400,-.
V ceně byla vyjednána dálniční známka 3ks a pneu letní i zimní včetně výměny, + 2 servisní prohlídky na jejich triko, silniční daň a poplatek za rádio.
To byla nabídka, která nešla odmítnout.

Tedy šla bo musela. Prostě jsme se nevešly :)

Co se týče operáku na CNG Caddy tak přesto nejel vlak, pokud Caddy na operák, tak na naftu, ale to je cesta do pekla (v mém případě).

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Příspěvekod dako » pát 03. úno 2017 23:27:19

off topic:

Celkem zvláštní mi připadá cenová politika AAAauta, např. VW Touran v CNG verzi, cena 330.000,-, pokud si to někdo vezme na splátky tak 270.000,-, když se budu snažit, aby co nejmíň zaplatil na úrocích, tj. max. akontace 70%, zaplatím za auto celkově 290.000,- takže jít a koupit si auto v bazaru za "hotové" se vlastně ani nevyplatí. Taky délka splácení je fakt směšná, rozdíl mezi celkovou splátkou na 1rok nebo na 8 let je třeba jen pouhých 1000,- kč, tj. rozdíl je 12 x 8415,- vs. 96 x 1047,- , asi se blbě ptám, ale fakt těmhle "byznisům" nerozumím.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

adam.gibala
pokročilý uživatel
Příspěvky: 79
Registrován: pát 23. pro 2016 11:09:41
Bydliště: Ostrava!!! Poruba :)

Re: Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Příspěvekod adam.gibala » pon 06. úno 2017 12:38:01

Odbocujeme, ale delal jsem pro to modely pro jinou firmu a cele je to defakto postavene bud na pridruzenych neoddelitelnych sluzbach s vysokym ziskem napr. pojisteni u aut, kdy pojistovna plati provize bazaru za sprostredkovani prodeje. V pripade AAA je provize na jednom aute v mezich od 8-15 tis (je tvore rabatem i pridruzenyma sluzbama). Coz vypada jako malo, ale vynasobeno mrakem aut to udela dost penez. A druha varianta je vysoko poplatkove pujcky v pripade excesu. Pokuty za neplaceni, predcasne splaceni, vysoke uroky na pokuty a ruzne maskovane poplatky. Stat se tomu sice snazi branit, ale oni si vzdy najdou cestu jak to ojebat.
Homecredit mi nabizel na 12 mesicu bez navyseni, opravdu je to tak ze nezaplatim ani floka navic, ale v pripade ze to poseru a neposlu jednu splatku tak tam bylo 27 procent na zbytek castky. Kdo je spolehlivy nepreplati ani petnik a ti co to nezvladaji prijdou o kalhoty.

adam.gibala
pokročilý uživatel
Příspěvky: 79
Registrován: pát 23. pro 2016 11:09:41
Bydliště: Ostrava!!! Poruba :)

Re: Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Příspěvekod adam.gibala » pon 03. dub 2017 17:10:40

Tak naše nová krabice je 4 dny doma.
Trochu jsem měl strach, že to bude slabé, ale při srovnání s Berlingem je to svižnější a chod motoru je díky turbu mnohem lineárnější než u Berly.
Hned ze startu jsem odstěhoval třetí lavici do skladu a ten prostor co zůstal je impozantní, kočár pro dvojčata již netřeba rozebírat na atomy. Vedle kočáru je ještě mraky místa, za mě úžasný rodinný povoz.

adam.gibala
pokročilý uživatel
Příspěvky: 79
Registrován: pát 23. pro 2016 11:09:41
Bydliště: Ostrava!!! Poruba :)

Re: Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Příspěvekod adam.gibala » stř 03. kvě 2017 21:16:34

Výrobcem deklarovaná spotřeba 5,2/3,6 – 3,5/4,1 je podle všeho jen sen výrobce. Vůz má žravou hlavně ve městě. Nejlepší spotřeby jsem paradoxně dosáhl na dálnici s rakví na střeše v 6 lidech. Kufr byl až na strop a rakev vyla plná. Díky 6 na dálnici auto výborně pracuje. Rozhodně to není žádná brzda provozu.
Zatím mám najeto 2400 km. Motor mohl mít větší objem, než se to vyhrabe do otáček kdy zapne turbo tak to chvíli trvá. Náklady ca 1.7 kč na km jsou ucházející.
Udělal jsem na podlahu penízkový koberec a vyrobil plato do kufru ze dřeva, aby se o něj mohli opírat kufry, když jsou naskládané až do vrchu. Celé auto jsem vytlumil. Pokles hluku je od 7 db víc.

Koudy81
nováček
Příspěvky: 17
Registrován: stř 08. úno 2017 15:05:01
Bydliště: Mšené lázně

Re: Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Příspěvekod Koudy81 » čtv 04. kvě 2017 14:12:06

Tak hlavně ať slouží :-)
VW Up! 1.0 Cng - 2.9kg
VW Touran 1.4 Tsi Cng Dsg- 4.83kg

adam.gibala
pokročilý uživatel
Příspěvky: 79
Registrován: pát 23. pro 2016 11:09:41
Bydliště: Ostrava!!! Poruba :)

Re: Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Příspěvekod adam.gibala » stř 17. kvě 2017 21:17:20

2.jpg
1.jpg


Ne všechno kvituji, ale tohle se mi opravdu líbí.

Koudy81
nováček
Příspěvky: 17
Registrován: stř 08. úno 2017 15:05:01
Bydliště: Mšené lázně

Re: Caddy Maxi TL 1,4 TGI 2017

Příspěvekod Koudy81 » čtv 18. kvě 2017 19:05:15

Ta spotřeba a dojezd je skvělý.
Touran má dojezd cca 450 -500km a spotřebu okolo 4.8kg při dálniční jízdě 125km/hod. Ale při dalkove jízdě to šlo až k 4.4kg :D
Taky jsem chtěl Caddy long ale žena nechtěla, líbil se ji Touran , a teď mám problémy se vstřikama.
Vw Upem jezdím do práce a denně najedu cca 150 km a spotřebu má 2.8 kg při 110km/hod dálniční jízdy a dojezd je tak 330 až 350 km - chtělo by to větší nádrž nebo domácí plničku. O které uvažuji ze bych si ji koupil.
Jo ten Touran je 7st. Dsg žena neumí manuálně řadit :D
VW Up! 1.0 Cng - 2.9kg
VW Touran 1.4 Tsi Cng Dsg- 4.83kg


Zpět na „Vaše auta na CNG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti