VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Vaše auta na CNG, ať už tovarní, tak dodělávané zástavby.

Moderátor: dako

drahosusan
nováček
Příspěvky: 19
Registrován: pon 29. pro 2014 1:15:45
Bydliště: Turnov

Re: VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Příspěvekod drahosusan » stř 28. led 2015 8:05:55

Hmm tak k výše uvedenému uvidím až budu mít jak bude startovat. Startování Ducata při -20 mně zaskočilo. Stejně tak jako jízda na benzín s novým Leonem, který má asi nemlich totožný střeva jako Golf a Oktávka. Ale ono to chce mít za sebou asi víc těch startování, patrně volba při startu je ovlivněna více faktory, než jen teplotou. Uvidíme :) Už se těšim.

@Leon: kdy auto dostaneš? Taky jsem o něm přemýšlel. Novej Leon v kombíku vypadá krásně. Designově se mně líbí. Ale když jsem zjistil, že je jen o 30 tisíc levnější než Golf, kterýž je zase zhruba o 30 levnější než Oktávka. Tak jsem neváhal a objednal Golfa, nemlich proto, že mám teďka starou trojkovou generaci a jsem s ní naprosto spokojenej. Dokonce vydržel i menší plavecký výkon při povodních v 2011 na severu. A 7má generace je nádherna oproti dvěma předešlým. Navíc, Leon má opticky tak malej kufr, že až hanba - vzhledem k faktu, že mám 40kg psa a CNG nádrže zmenšují spodek kufru. Leon ho má subjektivně opticky menší - dost často v autě i spím, a tady mně přišlo, že se budu flákat o strop často :) On ten Golf s tím místem taky zrovna neoplívá....no ale...uvidim.
Golf III 1,6 benzín | Yamaha 535 1987 | Golf VII 1.4 CNG
Obrázek | Obrázek | Obrázek

leon
Příspěvky: 6
Registrován: pát 23. led 2015 22:43:49

Re: VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Příspěvekod leon » ned 01. úno 2015 21:11:48

drahosusan: Leon by měl dorazit nejpozději v polovině března. Jinak moje informace o startu motoru na benzín a prvním cca jednom kilometru jízdy taktéž na benzín, je založená jen na jedné projížďce s předváděcím vozem. Pokud je pravda co tu zaznívá, že zpravidla probíhá i start studeného motoru na plyn, tak to je jedině dobře. LPG Fabie mi studený motor vždy startuje na benzín, tak mě nijak nepřekvapilo, že u cng probíhal start stejně...

Co se týká kufru, tak je opravdu objemově malý, ovšem pro mě je důležitá především plocha, na výšku nepotřebuji mít moc prostoru a tak mi kufr stačí. Porovnat s Golfem nedokážu, GVII Variant CNG jsem neviděl.

Mimochodem. Uvažuji nad domácí plničkou, máte nebo uvažujete o tom někdo? Při rekonstrukci domku bych mohl mohl jednoduše protáhnout plyn až ke garáži, takže se musím rozhodnout brzy. Ovšem cena plniček je dost mimo. Návratnost, obzvlášť při jejich vysoké poruchovosti, je někde v říši snů. Nevíte, nejsou k dispozici bazarové plničky? Třeba v Německu, kde je cng daleko populárnější?

drahosusan
nováček
Příspěvky: 19
Registrován: pon 29. pro 2014 1:15:45
Bydliště: Turnov

Re: VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Příspěvekod drahosusan » úte 03. úno 2015 1:19:43

LPG a CNG je z principu nebe a dudy. Navíc nejmodernější vstřiky a motory co budeme mít v Leonu a Golfu jsou zase o něco dál než ty co montovaly např. do Touranů.

Domácí plnička se zaplatí zhruba po 20 letech(při ideálních tarifech jak na plyn, tak elektriku), což je ale zároveň i její životnost. Čili, je to spíš o pohodlí s plněním, ale i starostech s nemalou údržbou. Mrkni na jiný vlákna, Rebel a další to tu dost popsali.
Golf III 1,6 benzín | Yamaha 535 1987 | Golf VII 1.4 CNG
Obrázek | Obrázek | Obrázek

harrysoumen
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 21. led 2016 19:32:49

Re: VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Příspěvekod harrysoumen » čtv 21. led 2016 19:36:29

Dobrý den pánové, moc dlouho se tady nepřispívalo, ale můžu znát vaše postřehy cca po roce, kdy auta užíváte? Díky H.

leon
Příspěvky: 6
Registrován: pát 23. led 2015 22:43:49

Re: VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Příspěvekod leon » stř 27. led 2016 23:18:21

Ahoj,
za mě tedy přílišné nadšení z vozu nepanuje. Vyjmenuji v pár bodech věci, které mi vadí.

- Kufr se v praxi ukázal být daleko méně využitelný, než zprvu působil. Je problém do něj rozumně naložit i kočár, což u kombíku o třídu níže nebyl problém
- Pokud se na vůz podívá člověk kriticky, na místa, která nejsou na první pohled vidět, tak je poznat, že na cng variantě koncernu (nebo aspoň seatu), příliš nezáleželo. Některé konstrukční prvky jsou nedoatažené až odfláknuté. Platí to především o instalaci pod vozem.
- Spotřeba. Přes úsporný styl jízdy jezdím za 4,85Kg+ 0,2l benzínu. Bez detailů o trase to moc neřekne, takže přínosnější informace bude, že 1.6tdi v GVII jezdím stejné trasy jen s nepatrně vyšší spotřebou, cca 5,8l nafty.
- dojezd omezený maximem 300km i přes úsporný styl, počítal jsem že se běžně dostanu aspoň na 350
- na mokru výrazně zhoršená trakce přední hnané nápravy díky těžkému zadku, v zimě problémy s jízdou na sněhu. Nemít to el. uzávěrku diferenciálu, tak by to byla vyloženě tragédie
- ceny cng zdaleka neklesají tak ochotně jako ceny ostatních paliv

Jinak motor jako takový pracuje dobře, výjimečně lehce cukne po nastartování po vypnutí SS. Jinak jízdně příjemný, výkonově srovnatelný s 1.2TSI, nenadchne, ale neurazí. Velice fajn je, že když vyjedu z garáže a jdu zavírat vrata, tak necítím žádný jedovatý smrad jako v případě benzínu nebo nafty, ale není to dostatečná náplast. Znovu bych cng variantu nepořídil.

drahosusan
nováček
Příspěvky: 19
Registrován: pon 29. pro 2014 1:15:45
Bydliště: Turnov

Re: VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Příspěvekod drahosusan » stř 30. bře 2016 19:00:03

Ahoj.
Tak teda to je mazec. Za mě teda 100% spokojenost.
Věci který mě opravdu štvou, jsou jen detaily.
- Golf má mizerně řešen aqua management. Tzn. Otevřu kufr, a schovaná voda ze světel nakape dovnitř.
- Má mnohem menší lištu na bocích předního skla, tudíš voda přiváděná stěrači se neodvede nahoru a na střechu, ale vlivem větru rovnou utíká bokem rovnou na dveře... tzn. za deště se nedá jet s pootevřeným oknem. Když dojedu třeba na bránu a musím si pípnout kartou, po otevření okna mě nakape voda přímo do tlačítek ovládání oken. No prostě do interiéru.
- zároveň díky tomu je auta děsně "zasraný" na bocích, klikách.
- Pravý stěrač předává vodu přímo před očima řidiče. Když se levý stěrač vrací tak tuto vodu "roztřelí" po celým skle.
- prostě, vodní management je na <>

No a teď ty pozitiva :
- Kufr je větší než u seatu. Možná né papírově, ale reálný použití je lepší(jeden z důvodů proč jsem do Seata nešel) - určitě doporučuju vzít si do showroomu svoje kola, kočátek atp a vyzkoušet. Asi jako když si kupuju novou fotobrašnu, je třeba do ní před koupí nastrkat vše cím fotím :)
- Ale je určitě menší než bez CNG, prostě přesně jako když si v ne CNG verzi dáš podlahu do vrhní polohy.
- Při sklopení sedaček se díky nádržím neda schovat roleta(pro mě docela mínus, v autě dost na cestách spím:)
- Spotřeba je u mě spokojenost největší. To co kolega Leon nazývá úspornou jízdou je pro mě asi skoro sportovní :) Opravdu úsporná jízda je u mě 3,1kg. Ale to je extrém který nikdo z vás neudělá :) (jsem schopnej dát i 2,8 ale to už je pro smrtelníky nemyslitelný :))
- Průměrnou na tisíce km mám mezi 3,8-4,1 v závyslosti na stylu jízdy. tzn. 4,1 platí když občas jedu dálnici 150.
- btw jsem s tím autem schopen jet i za 5,1-5,5 litrů benzínu. Ale to je taky pohodová jízda např v Norsku podél fjordů.
- Dá se ovšem jet i po kopcovitém terénu(třeba Norska) brzda-plyn za 6kg CNG
- Ale mám vyzkoušeno trasu Liberec-Svitavy stylem plyn do 130, včas dát nohu z plynu, dojet do vesnice zbrzdit na 60, zase 130 = průměrná spotřeba zde 4,2 Kg CNG
- kontinualní jízda po dálnici tachometrových 150 žere 5,6 Kg CNG
- Nevím jak Seat, ale Golf má podvozek parádní, má ten lepší který se dává k vyšším motorům, ale to musí mít Seat asi taky, páč to bude daný nemožností instalace tyče přes auto kvůli nádržím.
- S mojí spotřebou se odvíjí i dojezd. V norsku jsem si nedávno dal "300 zatáček Gustava Havla" a díky spočítané spotřebě mně to ukázalo dojezd 280km :) To byl extrém jako prase, potřeboval jsem stihnout trajekt v Dánsku.
- Bězné denní jezdění mám dojezd mezi 320 - 415 km, dle stylu. Min. 380 mám snad úplně pokaždý
- ještě mimochodem uvedu, že destičky běžně měním až kolem 120-150.000km(jezdím ale hodně dálnici)
- Teď jsem byl Norsku znovu v zimě, a musím pochválit Continentály, ty vítězný Winter Conti bo jak se jmenují. Auto drželo, nehrabalo, a brzdilo úžasně na všech sněhových površích. Obzvlášt spokojenej s břečkou a držením stopy v hluboky kaluži. Ale to je spíš o pneu, než o autě. Předchozí Golf na Barumkách byl nebe a dudy. V Norsku jsem jezdil 80-100 na sněhu stejně jako Norové s hřebíkama, jen oni asi nemívají tak staženou prdel jako já měl :)

Motor:
- vážně nepoznám rozdíl mezi benzínem a plynem. Při úsporný jízdě to poznat není, protože žádnej výkon nepotřebuju.
- když ho potřebuju, tak musím točit jak na plyn tak na benzín a zas prd poznám, prostě to jede, ale jako 1,2TSI určitě ne. Měl jsem ji párkrát půjčenou na služebce a je to výkonově jinde než tohle na plyn.

Takže u mě naprostá spokojenost, koupil bych znovu. Přecijen Golf v plný palbě je fakt požitek z kazdodenního delšího ježdění. Materiály, spousta odkládacích míst, dobrý audio,

Mám najeto přes 40 tisíc. Za týden jdu na třetí olej. Nebyl jsem nikdy tak spokojenej s autem. Byl bych asi spokojenější jen s Pasatem na CNG v plný palbě, ale to je 400 litrů navíc :(
Golf III 1,6 benzín | Yamaha 535 1987 | Golf VII 1.4 CNG
Obrázek | Obrázek | Obrázek

leon
Příspěvky: 6
Registrován: pát 23. led 2015 22:43:49

Re: VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Příspěvekod leon » sob 07. kvě 2016 18:31:48

Inu, možná je můj motor z těch méně povedených. Tuším, že na VW klubu se zase vyskytuje jeden nešťastník s GVII. Ale obecně si spíše myslím, že je to stylem jízdy, kdy dosahovat úžasných spotřeb blížících se té deklarované z měřícího cyklu NEDC vyžaduje sebezapření, kterého nejsem schopen. I když asi ne. Ani konstantní jízda 70kmh po rovině na 6. převodový stupeň neznamená spotřebu pod 3,4kg, tvoje čísla jsou pro mě scifi. A to ještě PP ukazuje čísla o 0,3kg nižší než je skutečnost. Co se týká podvozku, tak Seat má klasickou torzní příčku a kovové nádrže, GVII už má kompozitní. Asi můj poslední příspěvek zde, již mám objednanou náhradu. Nerad jsem z něčeho nešťastný, tím víc, když to musím denně používat...

dako
Administrátor
Příspěvky: 990
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Příspěvekod dako » úte 10. kvě 2016 0:03:49

Kdyz se podivas na sprintmonitor.de na auto s timto motorem, tak to zas tak ojedinele neni, dlouhodoby prumer 3,8kg/100km je uz opravdu slusny, nejak prodrobne jsem to nestudoval, ale ve meste se toho bude stezi dosahovat.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Obrázek

Obrázek Obrázek
vozím v autě

Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek

harrysoumen
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 21. led 2016 19:32:49

Re: VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Příspěvekod harrysoumen » sob 28. kvě 2016 0:30:04

Ahoj kluci, no já jsem ten "nešťastník" z VW clubu ;) a je vidět, jak může být vnímání a hodnocení auta rozdílné a subjektivní. Dako tady pěje na Golfa samou chválu a já zase samou síru ;). Je to auto za podobné peníze, jako všechny mé předchozí auta, ale suverénně největší průser. Nejvíce mě rozhodila ta tuhá zadní náprava, kterou si Dako tak pochvaluje a přitom ji má taky ;). Alespoň jestli auto fasoval po lednu 2015, což tak podle příspěvků vypadá. Naopak Seat by se do dnešních dnů měl dělat s multilinkem, podobně jako Oktávka G-Tec. Já hlučnější podvozek v autě nikdy neměl, celé to duní, třepu se na mých 16" kolech, jako bych jel po ráfcích. Chování v zatáčkách super, aerodynamický hluk fajn, ale interiér odfláknutý, kde se dá. VW prostě sází na černý lesklý plast, jako na luxusní prvek a to je tak všechno co má to auto s luxusem společného ;). Už kontakt středového tunelu s kolenem je tvrdý, jako skála. Vzadu dveře, samý tvrdý plast. Moje služební otkávka II, je proti tomu mercedes. Totéž odhlučnění podvozku.
Musím uznat, že dynamika mě mile překvapila, umím si samozřejmě představit více výkonu, ale na druhou stranu mi málo kdy chybí. Jezdím na pohodu a kombinovaná kolem 4,1kg. Ambiente osvětlení jen pro přední pasažéry, pod nohama je tma jako v pytli a vzadu nesvítí vůbec nic, ani světýlko ve dveřích. To má opět i oktávka. Po této stránce sešup dolů, s oktávkou jezdím fakt raději, je to kus poctivého auta. Golf je proti ní extrémně nepraktický, méně místa úplně všude a celkové detaily (překlápěci roletka kufru, držák na parkovací lístek, vyklápěcí sedáky zadních sedaček,...) jsou nedomyšlené. Užitná hodnota toho auta je z rodinného pohledu fakt bídná. Ideální druhé auto do rodiny, na ježdění pro manželku do práce a zpět. Za ty peníze ale velký luxus. Slabá, malá předokolka s torzkou vzadu, s malým kufrem, s malým dojezdem, bez rezervy. Celkově se dá za ty peníze koupit o třídu lepší auto na naftu s podobnou spotřebou. Já se chci Golfa taky zbavit, jako tady majitel Leona a cena Golfa TGI padá brutálně jako sekyra ke dnu, je to jen ukázkou, jak je auto "vydařené". Staré Passaty a Tourany na CNG si cenu drží. Za mě nejhorší rozhodnutí, které jsem zatím v životě udělal. Ztráta 250tis. a nasrané 2 roky života. Ale je to jen můj pohled na věc, nikomu to nehaním a chápu, že může ostatním vyhovovat.
Ujasněte si, jak to máte s tou zadní nápravou?! Podle vašich postřehů, to vypadá spíše opačně :)

dako
Administrátor
Příspěvky: 990
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf VII (Variant) 1,4 TGI 6G (81 kW / 110 k)

Příspěvekod dako » sob 11. čer 2016 22:20:10

Na VW zadnou ódu nepeju, VW jsem nikdy nevlastnil a ani vlastnit nebudu, ikdyz jsem cca 3 - 4 roky zpet chtel, ale uz k tomuhle vyrobci duveru nemam.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Obrázek

Obrázek Obrázek
vozím v autě

Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek


Zpět na „Vaše auta na CNG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host