Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
Moderátor: dako
-
- Administrátor
- Příspěvky: 953
- Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
- Bydliště: Ostrava!!!
- Kontaktovat uživatele:
Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
Jedná se o přestavbu, výrobce zástavby Landi Renzo IGSystem, 85l nádrž pojme až 13kg zemního plynu, dojezd přibližně 285 - 320km.Přestavba provedena v Itálii, dovoz je z Itálie, rok vyroby 2002.
Jeste pridam odkaz na http://moje.auto.cz/dako/skoda-fabia-co ... i-cng.html
Jeste pridam odkaz na http://moje.auto.cz/dako/skoda-fabia-co ... i-cng.html
-
- Administrátor
- Příspěvky: 953
- Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
- Bydliště: Ostrava!!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
Dnes jsem po skoro 7 letech co tuhle fabku vlastnim, vymontoval 85l ocelovou lahev z auta, zkontroloval uchyceni. 75kg flašku se zbytkovym plynem jsme prevratili ventilem dolu a pomalu otevreli lahvovy ventil, z lahve vyteklo zhruba 2dl tekutiny na olejove bazi ve forme bile peny, ktera se pozdeji promenila na olej beze stopy vody. Puvod oleje tipuju, ze je bud z kompresoru CNG plnicich stanic a nebo je to zbytkovy olej po posledni tlakove zkousce, ktera se mohla provadet olejem. Flaska se namontovala zpet, naplnila na 200bar zemnim plynem, a provedla se kontrola tesnosti detektorem plynu
Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
dako píše:Dnes jsem po skoro 7 letech co tuhle fabku vlastnim, vymontoval 85l ocelovou lahev z auta, zkontroloval uchyceni. 75kg flašku se zbytkovym plynem jsme prevratili ventilem dolu a pomalu otevreli lahvovy ventil, z lahve vyteklo zhruba 2dl tekutiny na olejove bazi ve forme bile peny, ktera se pozdeji promenila na olej beze stopy vody. Puvod oleje tipuju, ze je bud z kompresoru CNG plnicich stanic a nebo je to zbytkovy olej po posledni tlakove zkousce, ktera se mohla provadet olejem. Flaska se namontovala zpet, naplnila na 200bar zemnim plynem, a provedla se kontrola tesnosti detektorem plynu
Ahoj,a to jsi z jakého důvodu čistil nebo kontroloval?
Fiat Stilo 1,6 Ba+CNG
-
- Administrátor
- Příspěvky: 953
- Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
- Bydliště: Ostrava!!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
slavek311 píše:Ahoj,a to jsi z jakého důvodu čistil nebo kontroloval?
Na tuhle "akci" jsem se chystal uz delsi dobu, je fakt, ze to trochu urychlil ten vybuch CNG flasek u Gajeru, kdy jsem si rekl, ze to proste letos udelam. V podstate tohle "odkaleni" ukaze vnitrni stav lahvi. A venkovni koroze lahve je diky umisteni uvnitr auta prakticky nulova. Pri te prilezitosti se zkontroluje i stav ramu a upinacich obruci. Tam je stav co se tyce koroze horsi, protoze CNG lahev se z venku pri kontinualnim odberu plynu (delsi ceste) rosi a kde pak kondenzat steka po ramu. Mam tam lahev Faber, coz je spickovy italsky vyrobce tlakovych lahvi, ktery udava zivotnost pres 30let, (I kdyz podle nove legislativy je zivotnost CNG lahvi max. 20 let.) a je to skutecne na te oceli znat. Dneska, kdy je legislativou dano zivotnost 15let (vyrobce muze rucit az max. 20 let, ale proc by to delal, ze?) je jasne, ze to nikdo nebude vyrabet z jakostni oceli, jako pred 30lety. Proto radsi ani nechci videt, co se do dnesnich CNG aut montuji za flasky.
Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
dako píše:slavek311 píše:Ahoj,a to jsi z jakého důvodu čistil nebo kontroloval?
Na tuhle "akci" jsem se chystal uz delsi dobu, je fakt, ze to trochu urychlil ten vybuch CNG flasek u Gajeru, kdy jsem si rekl, ze to proste letos udelam. V podstate tohle "odkaleni" ukaze vnitrni stav lahvi. A venkovni koroze lahve je diky umisteni uvnitr auta prakticky nulova. Pri te prilezitosti se zkontroluje i stav ramu a upinacich obruci. Tam je stav co se tyce koroze horsi, protoze CNG lahev se z venku pri kontinualnim odberu plynu (delsi ceste) rosi a kde pak kondenzat steka po ramu. Mam tam lahev Faber, coz je spickovy italsky vyrobce tlakovych lahvi, ktery udava zivotnost pres 30let, (I kdyz podle nove legislativy je zivotnost CNG lahvi max. 20 let.) a je to skutecne na te oceli znat. Dneska, kdy je legislativou dano zivotnost 15let (vyrobce muze rucit az max. 20 let, ale proc by to delal, ze?) je jasne, ze to nikdo nebude vyrabet z jakostni oceli, jako pred 30lety. Proto radsi ani nechci videt, co se do dnesnich CNG aut montuji za flasky.
Chápu tvojí "akci".Mám také láhve Faber 2x a bohužel v r.2018 mi končí platnost.Na povrchu i uchycení jsou o.k.Nevím jak to pořeším za ty dva roky


Fiat Stilo 1,6 Ba+CNG
-
- Administrátor
- Příspěvky: 953
- Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
- Bydliště: Ostrava!!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
Na nejakou platnost bych se vybodl, zalezi v jak starem aute ji mas, treba na mou 15let starou fabii s 282tis.km si kupovat novou nevyplati. Normalne bych nechal udělat radnou tlakovou zkousku a revizi plynu, resp. testy uniku pomocí detektoru plynu, ty delat pravidelne. A udelas pro to urcite vice, nez borci ve VW a jini tzv. CNG experti, kteri si mysli, ze zadne revize mit nemusi, (bo tovarni auto, bo vyrobce, bo bla bla bla) a cekaji, az jim to jebne pod zadkem.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 953
- Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
- Bydliště: Ostrava!!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
Jen pro informaci, Fábia má opět problém a to s propáleným tesněním pod hlavou, jelikož už to jde podruhé na stejnou opravu po cca 60.000km od předešlé výměny, mám podezření, že těmto motorům CNG moc nesvědší. Už tady taková debata zazněla, že CNG více tepelně namáhá spalovací prostor, tady se to celkem potvrzuje.
Ovšem tak propálené těsnění, že z motoru z pod těsnění vychází pára a z výfuku valí hustý bílý dým, to jsem tedy ještě neviděl. I mechoš na to čuměl
.
Ovšem tak propálené těsnění, že z motoru z pod těsnění vychází pára a z výfuku valí hustý bílý dým, to jsem tedy ještě neviděl. I mechoš na to čuměl

-
- pokročilý uživatel
- Příspěvky: 81
- Registrován: pát 23. pro 2016 11:09:41
- Bydliště: Ostrava!!! Poruba :)
Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
Budes to jeste davat do hromady? Pri tom stari a najezdu uz si myslim je to dost sporne.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 953
- Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
- Bydliště: Ostrava!!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
No samozřejmě
, proč bych nedal, má to sice nájezd, ale jinak kastla je bez rzí, vše ostatní je OK a přiměřeně stáří, jezdí to na CNG, takže levné ježdění, teď už s tím tolik nenajezdím, takže pokud se tam něco nerozsype velkého, má cenu to opravit. Ta výměna těsnění vyjde na cca 3500,-, takže to zas taková hrůza nebude.

-
- pokročilý uživatel
- Příspěvky: 81
- Registrován: pát 23. pro 2016 11:09:41
- Bydliště: Ostrava!!! Poruba :)
Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG
Pak to chapu, ja jsem zvykly ze stoji vymena oleje 4500 bez dane takze me vubec nenapadlo, ze muze stat oprava takove drobne. 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti