Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Vaše auta na CNG, ať už tovarní, tak dodělávané zástavby.

Moderátor: dako

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Příspěvekod dako » sob 29. srp 2009 15:07:01

Jedná se o přestavbu, výrobce zástavby Landi Renzo IGSystem, 85l nádrž pojme až 13kg zemního plynu, dojezd přibližně 285 - 320km.Přestavba provedena v Itálii, dovoz je z Itálie, rok vyroby 2002.

Jeste pridam odkaz na http://moje.auto.cz/dako/skoda-fabia-co ... i-cng.html
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Příspěvekod dako » sob 11. čer 2016 22:48:33

Dnes jsem po skoro 7 letech co tuhle fabku vlastnim, vymontoval 85l ocelovou lahev z auta, zkontroloval uchyceni. 75kg flašku se zbytkovym plynem jsme prevratili ventilem dolu a pomalu otevreli lahvovy ventil, z lahve vyteklo zhruba 2dl tekutiny na olejove bazi ve forme bile peny, ktera se pozdeji promenila na olej beze stopy vody. Puvod oleje tipuju, ze je bud z kompresoru CNG plnicich stanic a nebo je to zbytkovy olej po posledni tlakove zkousce, ktera se mohla provadet olejem. Flaska se namontovala zpet, naplnila na 200bar zemnim plynem, a provedla se kontrola tesnosti detektorem plynu
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

slavek311
nováček
Příspěvky: 47
Registrován: stř 06. čer 2012 19:28:18
Bydliště: Beskydy

Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Příspěvekod slavek311 » ned 12. čer 2016 10:33:11

dako píše:Dnes jsem po skoro 7 letech co tuhle fabku vlastnim, vymontoval 85l ocelovou lahev z auta, zkontroloval uchyceni. 75kg flašku se zbytkovym plynem jsme prevratili ventilem dolu a pomalu otevreli lahvovy ventil, z lahve vyteklo zhruba 2dl tekutiny na olejove bazi ve forme bile peny, ktera se pozdeji promenila na olej beze stopy vody. Puvod oleje tipuju, ze je bud z kompresoru CNG plnicich stanic a nebo je to zbytkovy olej po posledni tlakove zkousce, ktera se mohla provadet olejem. Flaska se namontovala zpet, naplnila na 200bar zemnim plynem, a provedla se kontrola tesnosti detektorem plynu


Ahoj,a to jsi z jakého důvodu čistil nebo kontroloval?
Fiat Stilo 1,6 Ba+CNG

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Příspěvekod dako » ned 12. čer 2016 19:23:38

slavek311 píše:Ahoj,a to jsi z jakého důvodu čistil nebo kontroloval?


Na tuhle "akci" jsem se chystal uz delsi dobu, je fakt, ze to trochu urychlil ten vybuch CNG flasek u Gajeru, kdy jsem si rekl, ze to proste letos udelam. V podstate tohle "odkaleni" ukaze vnitrni stav lahvi. A venkovni koroze lahve je diky umisteni uvnitr auta prakticky nulova. Pri te prilezitosti se zkontroluje i stav ramu a upinacich obruci. Tam je stav co se tyce koroze horsi, protoze CNG lahev se z venku pri kontinualnim odberu plynu (delsi ceste) rosi a kde pak kondenzat steka po ramu. Mam tam lahev Faber, coz je spickovy italsky vyrobce tlakovych lahvi, ktery udava zivotnost pres 30let, (I kdyz podle nove legislativy je zivotnost CNG lahvi max. 20 let.) a je to skutecne na te oceli znat. Dneska, kdy je legislativou dano zivotnost 15let (vyrobce muze rucit az max. 20 let, ale proc by to delal, ze?) je jasne, ze to nikdo nebude vyrabet z jakostni oceli, jako pred 30lety. Proto radsi ani nechci videt, co se do dnesnich CNG aut montuji za flasky.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

slavek311
nováček
Příspěvky: 47
Registrován: stř 06. čer 2012 19:28:18
Bydliště: Beskydy

Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Příspěvekod slavek311 » úte 14. čer 2016 16:59:11

dako píše:
slavek311 píše:Ahoj,a to jsi z jakého důvodu čistil nebo kontroloval?


Na tuhle "akci" jsem se chystal uz delsi dobu, je fakt, ze to trochu urychlil ten vybuch CNG flasek u Gajeru, kdy jsem si rekl, ze to proste letos udelam. V podstate tohle "odkaleni" ukaze vnitrni stav lahvi. A venkovni koroze lahve je diky umisteni uvnitr auta prakticky nulova. Pri te prilezitosti se zkontroluje i stav ramu a upinacich obruci. Tam je stav co se tyce koroze horsi, protoze CNG lahev se z venku pri kontinualnim odberu plynu (delsi ceste) rosi a kde pak kondenzat steka po ramu. Mam tam lahev Faber, coz je spickovy italsky vyrobce tlakovych lahvi, ktery udava zivotnost pres 30let, (I kdyz podle nove legislativy je zivotnost CNG lahvi max. 20 let.) a je to skutecne na te oceli znat. Dneska, kdy je legislativou dano zivotnost 15let (vyrobce muze rucit az max. 20 let, ale proc by to delal, ze?) je jasne, ze to nikdo nebude vyrabet z jakostni oceli, jako pred 30lety. Proto radsi ani nechci videt, co se do dnesnich CNG aut montuji za flasky.


Chápu tvojí "akci".Mám také láhve Faber 2x a bohužel v r.2018 mi končí platnost.Na povrchu i uchycení jsou o.k.Nevím jak to pořeším za ty dva roky :( .Nové jsou dost drahé,ale občas se oběví použité v inzerátech,ale trochu jiných rozměrů. :(
Fiat Stilo 1,6 Ba+CNG

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Příspěvekod dako » čtv 16. čer 2016 9:35:36

Na nejakou platnost bych se vybodl, zalezi v jak starem aute ji mas, treba na mou 15let starou fabii s 282tis.km si kupovat novou nevyplati. Normalne bych nechal udělat radnou tlakovou zkousku a revizi plynu, resp. testy uniku pomocí detektoru plynu, ty delat pravidelne. A udelas pro to urcite vice, nez borci ve VW a jini tzv. CNG experti, kteri si mysli, ze zadne revize mit nemusi, (bo tovarni auto, bo vyrobce, bo bla bla bla) a cekaji, az jim to jebne pod zadkem.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Příspěvekod dako » ned 17. pro 2017 12:41:19

Jen pro informaci, Fábia má opět problém a to s propáleným tesněním pod hlavou, jelikož už to jde podruhé na stejnou opravu po cca 60.000km od předešlé výměny, mám podezření, že těmto motorům CNG moc nesvědší. Už tady taková debata zazněla, že CNG více tepelně namáhá spalovací prostor, tady se to celkem potvrzuje.
Ovšem tak propálené těsnění, že z motoru z pod těsnění vychází pára a z výfuku valí hustý bílý dým, to jsem tedy ještě neviděl. I mechoš na to čuměl :).
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

adam.gibala
pokročilý uživatel
Příspěvky: 79
Registrován: pát 23. pro 2016 11:09:41
Bydliště: Ostrava!!! Poruba :)

Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Příspěvekod adam.gibala » ned 17. pro 2017 17:39:16

Budes to jeste davat do hromady? Pri tom stari a najezdu uz si myslim je to dost sporne.

dako
Administrátor
Příspěvky: 941
Registrován: sob 29. srp 2009 14:40:25
Bydliště: Ostrava!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Příspěvekod dako » ned 17. pro 2017 21:21:40

No samozřejmě :), proč bych nedal, má to sice nájezd, ale jinak kastla je bez rzí, vše ostatní je OK a přiměřeně stáří, jezdí to na CNG, takže levné ježdění, teď už s tím tolik nenajezdím, takže pokud se tam něco nerozsype velkého, má cenu to opravit. Ta výměna těsnění vyjde na cca 3500,-, takže to zas taková hrůza nebude.
Skoda Fabia Combi 1.4MPi CNG
Peugeot IoN - full Electric BEV
Obrázek Obrázek
vozím v autě
Obrázek

adam.gibala
pokročilý uživatel
Příspěvky: 79
Registrován: pát 23. pro 2016 11:09:41
Bydliště: Ostrava!!! Poruba :)

Re: Škoda Fabia 1.4 MPi CNG

Příspěvekod adam.gibala » úte 19. pro 2017 15:48:08

Pak to chapu, ja jsem zvykly ze stoji vymena oleje 4500 bez dane takze me vubec nenapadlo, ze muze stat oprava takove drobne. :)


Zpět na „Vaše auta na CNG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti